ساده ترین راه ها برای مقابله با نا امیدی / پادزهر ناامیدی اینجاست

جالب است بدانید تحقیقات نتایج جالبی برای افرادی که در مواقع ناکامی دست به عبادت می زنند ثبت کرده است بصورت کلی عبادت می تواند احساسات منفی شما را از عمق روان و وجودتون بگیرد تا شما را سبک بال کند و سپس موجب می شود به باور شروع دوباره و تکیه و توکل بیشتر به موجود قدرتمند و لایتناهی بشوید که همین امر روان شما را تقویت می کند.

برای مقابله با ناامیدی و افسردگی کافیه یک گوشه بصورت تنها مشغول عبادت و راز و نیاز با خداوند بشوید و توجه داشته باشید که این کار را فقط با تمرکز و با حضور قلب انجام بدهید بعد از اتمام آن خودتان از اثرات معجزه آسایی که درون وجود شما ایجاد شده است شگفت زده می شوید.

تکنیک پنجم: شکر گزاری آگاهانه

با این وجود ذهن شما مانند مورد قبل فقط بر روی کارها و اقدامات شکست خورده زوم کرده است و از همین بابت نمی تواند کارهای موفق را هم در کنار آن ها قرار دهد از این رو شما با اقدام به یادداشت کردن کارهای موفق خودتان می توانید ذهن خود را از این تله ی افکار منفی که برایش ایجاد شده است نجات دهید.

تکنیک سوم: در طبیعت کمی خلوت کنید

یکی دیگر از راه های مقابله با ناامیدی یادداشت کردن کارهایی است که موفق به انجام آن ها شده ایم اجازه بدهید یک چیز جالب خدمت شما عرض کنم می دانستید ما از ۱۰۰ کار تنها شاید ۱۰ کار را نتوانیم به سرانجام برسانیم و ۹۰ کار دیگر را با موفقیت به اتمام می رسانیم؟ فرقی نمی کند کارها و اقدامات ما چه بزرگ باشد چه خیلی کوچک جالب شد برات؟

مهمترین علتی که باعث می شود احساس ناامیدی کنیم محقق نشدن اهدافی است که برای آن از هر تلاشی برای رسیدن بهش کوتاهی نکردیم در واقع زمانی که برای شکل گیری اهداف و رویاهایمان در دنیای بیرون زحمت می کشیم اما نتیجه ای جز شکست نمی بینیم می تواند مهم ترین علت ایجاد ناامیدی از آینده و خودمان در ما باشد.

این راهکار جواب دهی بسیار زیادی دارد پس به راحتی از آن عبور نکنید و همین الان یک قلم و کاغذ بردار و به تمام ویژگی های مثبتی که داری فکر کن و یادداشت کن حالا این کار چه کمکی می تواند به شما بکند؟

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ از همین جهت در این مقاله سعی کرده ام راه های بسیار ساده و در عین حال بسیار تاثیر گذار را خدمت شما دوستان عزیز بیان کنم هرچند من در مطلبی دیگر از سایت نفر برتر مقاله ای با عنوان در اوج ناامیدی چه باید کرد یکسری دلیل و پادزهر برای مقابله با نا امیدی این احساس منفی خدمتتان عرض کرده ام که توصیه می کنم حتما به آن مطلب هم سر بزنید.

چرا احساس ناامیدی میکنم؟

در واقع یکی از راه های مقابله با ناامیدی یادداشت برداری ویژگی های مثبت شخصیتی است چون ذهن ما صرفا برای ما تله ایجاد کرده و زوم کرده است روی ویژگی های منفی و ضعف شخصیتی از همین جهت دیگر قادر نیست تا به ویژگی های مثبت شخصیتی که داریم توجه کند.

یکی دیگر از درمان قطعی ناامیدی خلوت کردن خود بدون هیچ افکار مزاحم و منفی در طبیعت آرام و دنج است این راهکار واقعا معجزه می کند و می تواند ذهن شما را با نظام بهتری سازمان دهی کند.

پس از بررسی دلایل یاس و ناامیدی می رسیم به بخش مهم و اصلی این مقاله یعنی راه های مقابله با ناامیدی که در این بخش قصد دارم یکسری تکنیک های فوق العاده ساده اما موثر را خدمت شما عرض کنم از همین جهت تا آخر این مطلب من را همراهی کن و اگر تکنیک موثری هم به ذهنت خورد می توانی در بخش کامنت های همین مطلب برای ما ارسال کنی.

تکنیک اول: ویژگی های مثبت خود را یادداشت کنید

از همین جهت شما با این راه یک چالش مثبت برای ذهن منفی شده خود ایجاد می کنید که می توانید با کمک این چالش ذهن خود را از ضعف هایی که دارید هدایت کنید به نقاط قوت شخصیتی که اصلا بهش توجه نداشتید.

    یک نکته مهم: اگر فکر کردید و ویژگی مثبتی برای خودتون در ذهن شما نقش نبست نگران نباشید این کاملا طبیعی هست چون ذهن شما صرفا بر روی ضعف های شما زوم کرده است و نمی تواند چیزی جز ضعف ها را ببیند.

هر روز صبح یا در لحظه نا امیدی اقدام به یادداشت برداری چند نعمت مهم کن و بابت آن ها در دفتر خود شکرگزاری کن همین امر باعث می شود ذهن شما از تصور ناکامی ها دست بردارد و بر روی داشته های خود زوم کند که این کار موجب شور و شعف در شما می شود و ناامیدی شما را خیلی سریع از بین می برد.

تنهایی

تکنیک چهارم: عبادت کردن

از جهتی دیگر خود شکر گزاری در تحقیقات زیادی ثابت شده است که موجب تقویت اراده و روحیه ما می شود و حتی باعث بروز اتفاقات خوب در زندگی می شود چون باعث می شود ذهن ما نسبت به اتفاقات و رخدادها مثبت خواهد شد‌.


منبع: https://www.eghtesadonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%D8%A8%DA%A9-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-83/678273-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D9%86%D8%A7-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D8%AF%D8%B2%D9%87%D8%B1-%D9%86%D8%A7%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AC%D8%A7%D8%B3%D8%AA

شکر گزاری آگاهانه یعنی اینکه عدم هرکدام از نعمت های خودت را واقعا تصور کنی و ببینی چنانچه فاقد آن بودی چقدر زندگی برای تو دشوار و سخت می شد از سلامتی تک تک اعضای بدنت بگیر تا تمام نعمت های ریز و درشتی که داری.

یکی دیگر از علت هایی که باعث بروز احساس ناامیدی در ما می شود شکست های پشت سر هم در کارهای مختلف و سرزنش دیگران نسبت به عملکرد ما در آن ها است از همین جهت این امر موجب می شود خودمان را یک آدم احمق دست و پا چلفتی فرض کنیم و نسبت به مهارت هایی که می توانیم بدست بیاوریم ناامید شویم.


راه های مقابله با ناکامی و ناامیدی

از همین جهت پیشنهاد می کنم بروید سراغ خانواده و دوستانتان و از آن ها بخواهید که به شما بگویند ویژگی های مثبت شما چیه؟ مطمئن باشید از جواب هایی که می شنوید غافل گیر خواهید شد.

تکنیک دوم: کارهایی که موفق به انجامش شدی را یادداشت کن

در واقع این راهکار باعث میشه ذهن نفس تازه ای بکشد و دوباره خود را ترمیم کند چراکه طبیعت مادر ماست و قادر است تمام انرژی های منفی و افکار نامنظم را بگیرد و به جای آن انرژی مثبت و افکار سازمان یافته و منظم به ما تحویل دهد.

طبیعت باعث بازنگری ذهن ما می شود همینطور باعث آرام تر شدن افکار ناامیدی و یاس از آینده خواهد شد همین امر به ما کمک می کند تا کمی اتفاقات ناگواری که برای ما رخ داده و اجازه نداده است تا به هدف مورد نظر خود دسترسی پیدا کنیم را بهتر هضم کنیم از همین جهت موجب انژی گرفت ما می شود.