سیاست عجیب معروف‌ترین خودرو ساز ژاپن در ساخت ماشین هایی که پیشگامش بود!

آقای هانلی معتقد است تویوتا هیچ مشکلی با خودروهای تمام الکتریکی ندارد. وی در این رابطه می‌گوید برای حذف کامل آلاینده‌های کربنی، همکاری همه لازم است و باید برای شرایط بازار یک راهکار مناسب ارائه کرد. جالب اینکه آقای هانلی، در اظهاراتی همسو با آقای تویودا، طیف متنوع پیشرانه‌ها و محصولات را راهکار مناسب فعلی می‌داند. او تاکید می‌کند خودروساز ژاپنی به تولید مدل‌های برقی، هیبریدی، هیدروژنی و هیبریدی شارژی ادامه خواهد داد.

میرای، مدل هیدروژنی تویوتا

مدیر بخش فروش و بازاریابی تویوتا در استرالیا برای اثبات ادعاهای خود، به یک آمار جالب اشاره می‌کند. وی می‌گوید کمپانی ژاپنی فقط در خیابان‌های این کشور ۳۰۰ هزار خودروی هیبریدی دارد. از نظر کاهش آلایندگی می‌توان این تعداد مدل هیبریدی را با ۹۰ هزار خودروی تمام برقی مقایسه کرد.

اما جالب‌تر از همه این‌ها اینکه آقای هانلی معتقد است این شرکت با عرضه مدل‌های هیبریدی کمک شایانی به کاهش آلایندگی صنعت خودرو کرده است. وی با اشاره به عرضه پریوس از سال ۲۰۰۱ در استرالیا تاکید دارد تویوتا با این مدل راه را برای کاهش آلاینده‌های کربنی هموار نموده است. علاوه‌بر این، آقای هانلی می‌گوید در حال حاضر ۳۰ درصد از خودروهای تولیدی تویوتا با پیشرانه هیبریدی به دست مشتریان می‌رسد که آن هم نقشی بسزا در کاهش میزان آلایندگی کل محصولات کمپانی دارد.

صحبت‌های آقای هانلی حاوی یک نکته جالب دیگر است. طبق گفته‌های ویمحصولات تویوتا، بجز مدل‌های اسپرت مزین به نشان GR یا همان گازو ریسینگ، تا سال ۲۰۳۰ به نوعی برقی‌سازی (هیبریدی) خواهند شد.

مدیر بخش فروش و بازاریابی تویوتا در استرالیا تاکید دارد این شرکت کاملا از قوانین محیط زیستی حمایت می‌کند و هیچ بحثی در این باره نیست. اما از دید آقای هانلی اختلاف نظر تویوتا با سایرین، به چگونگی و زمان به صفر رساندن تولید این نوع آلاینده‌ها مربوط می‌شود.

۵۸۵۸


منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1684480/%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%B9%D8%AC%DB%8C%D8%A8-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%88%D9%81-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%B3%D8%A7%D8%B2-%DA%98%D8%A7%D9%BE%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%85%D8%B4

مدیران تویوتا در توجیه این امر تاکنون دلایل مختلفی مطرح کرده‌اند که بیکاری افراد شاغل در صنعت خودرو یکی از آنهاست. حالا شاهد مطرح شدن دلیل جدیدی هستیم و آن اینکه خودروساز ژاپنی پیشرانه‌های الکتریکی را تنها راهکار موجود برای کاهش آلایندگی نمی‌داند، چرا که اساسا منابع معدنی و انرژی سبز کافی برای استفاده عمومی از خودروهای برقی وجود ندارد.

شون هانلی (Sean Hanley) مدیر بخش فروش و بازاریابی تویوتا در استرالیا در حاشیه رونمایی از نسخه کرولا کراس هیبریدی در این کشور، به دلیل فوق اشاره کرده است. پیش از آقای هانلی، آکیو تویودا مدیرعامل تویوتا نیز در نظرات مشابهی مطرح کرده بود. از دید آقای تویودا به منظور کاهش آلاینده‌های کربنی در سطح دنیا، نباید فقط روی پیشرانه‌های برقی، بلکه طیف متنوعی از پیشرانه‎‌ها تمرکز نمود. به عبارت دیگر پیشرانه‌های هیبریدی، هیدروژنی و حتی درون‌سوز هم باید به اندازه پیشرانه‌های الکتریکی مورد توجه قرار بگیرند.