شهروندان اتحادیه اروپا با فقر گسترده روبرو هستند- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

به گفته پروفسور ارنست، خانوارها در کشورهای عضو اتحادیه اروپا توانایی پرداخت قبوض مصرفی خود را نخواهند داشت و انتظار می‌رود طوفان سنگینی که در بازارهای انرژی شکل گرفته است، تأثیر اقتصادی عمده‌ای را بر خانوارها و مشاغل داشته باشد.

ارنست همچنین پیش بینی کرد که در بلژیک، خانوارها به طور متوسط ​​سالانه 10000 یورو (10000 دلار) برای برق و وسایل گرمایش خود پرداخت خواهند کرد.

وی در ادامه تأکید کرد که بحران انرژی کنونی به مراتب بدتر از بحران مالی 2008 و شوک های نفتی دهه 1970 خواهد بود. وی افزود: این امر پیامدهای اقتصادی به ویژه برای قدرت خرید مردم خواهد داشت و به محدودیت های مالی منجر می‌شود.

 


منبع: https://tn.ai/2768317

انتهای پیام/

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، پروفسور دیمین ارنست، استاد دانشگاه لیژ در بلژیک روز دوشنبه به سایت خبری فرانسوی آتلانکو هشدار داد که افزایش قیمت انرژی می‌تواند منجر به فقر گسترده در اتحادیه اروپا شود.

این استاد دانشگاه همچنین هشدار داد که هیچ نشانه‌ای از بهبود این وضعیت پس از زمستان پیش رو وجود ندارد.

ارنست همچنین هشدار داد که با چنین جهشی در قیمت حامل‌های انرژی، “کنترل تورم غیرممکن خواهد بود.”

بر اساس این گزارش، قیمت برق در اروپا به بالاترین رقم خود رسیده و همچنان رو به افزایش است و بحران انرژی منطقه را تشدید کرده و با شروع سرد شدن هوا، بر نگرانی ها در مورد دسترسی به برق و گرمایش افزوده است.