شکایت کارکنان سابق توییتر به دلیل اخراج های گسترده- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

یک کپی از پیام مشاهده شده توسط نیویورک تایمز که از یک آدرس عمومی با امضای “توئیتر” ارسال شده بود، تعداد مشاغلی که قرار است حذف شوند را مشخص نکرده بود. گزارش‌های قبلی رسانه‌ها مدعی هستند که تقریباً نیمی از کارکنان این شرکت قرار است اخراج شوند.

وکلا ادعا می کنند که این اقدام یک قانون فدرال ایالات متحده به نام قانون تنظیم کار و اطلاعیه بازآموزی (WARN) را نقض می‌کند.

در این دادخواست آمده است: شاکیان این شکایت را صورت دادند تا اطمینان حاصل کنند که توییتر این قانون را رعایت می‌کند و اخطار یا پرداخت سنوات هنگام قطع همکاری در رابطه با اخراج های پیش بینی شده را انجام می دهد…

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2799399

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، شرکت آمریکایی توییتر با یک شکایت دسته جمعی از سوی کارکنان سابق خود به دلیل اخراج آن‌ها به دستور ایلان ماسک، مالک میلیاردر جدید این شرکت، مواجه است.

هنوز مشخص نیست که آیا سایر کارمندان توییتر به این اقدام دسته جمعی خواهند پیوست یا خیر.

طبق این قانون، شرکت‌های خصوصی با حداقل 100 کارگر تمام وقت در صورت اخراج انبوه، در صورتی که حداقل 50 کارمند یا یک سوم کل نیروی کار را تحت تأثیر قرار دهد، باید حداقل 60 روز قبل اخطار کتبی بدهند.

این شکایت به نمایندگی از 5 کارمند در روز پنجشنبه پس از آن ثبت شد که شرکت توییتر در یادداشتی که برای 7500 نفر از نیروهای خود فرستاد از اخراج‌های قریب الوقوع خبر داد.

بر اساس این گزارش، گفته می‌شود که کارکنان ایمیل‌هایی را در صندوق پستی خود دریافت می‌کنند که به آنها اطلاع می‌دهد که اخراج می‌شوند یا خیر.

به گزارش نیویورک تایمز، برخی از کارمندان از روز جمعه ایمیل‌هایی دریافت کردند که نشان می‌داد از کار اخراج شده‌اند.

یکی از شاکیان در تاریخ 1 نوامبر از این پلتفرم اجتماعی اخراج شد، در حالی که سه نفر دیگر مطلع نشده اند که آیا در زمان تشکیل پرونده تحت تعدیل قرار می گیرند یا خیر، اما دسترسی به حساب های ایمیل کاری خود را از دست داده اند.

اواخر روز پنجشنبه، برخی از کارکنان توییتر شروع به ارسال پست هایی در این رسانه کردند مبنی بر اینکه دیگر قادر به دسترسی به حساب های ایمیل یا لپ تاپ های کاری خود نیستند.

در مورد توییتر، گزارش شده است که حدود 3750 کارمند با اخراج مواجه هستند.