صادارت گاز روسیه به اروپا قطع شد

منبع:
ایرنا


منبع: https://www.eghtesadonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-30/665055-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%DA%AF%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7-%D9%82%D8%B7%D8%B9-%D8%B4%D8%AF

خبرگزاری بلومبرگ آمریکا نیز اعلام کرد که تصمیم روسیه برای توقف گاز از طریق خط لوله استریم ۱ بحران انرژی در اروپا را تشدید خواهد کرد.

به گزارش رویترز،شرکت گاز پروم روسیه امروز جمعه اعلام کرد در پی بروز نشتی در خط لوله نورد استریم یک، صادرات گاز از طریق این خط، که از اصلی ترین خطوط انتقال گاز است، به اروپا به صورت کامل قطع شد.

تارنمای خبرگزاری روسی «تاس» با انتشار این خبر به نقل از کانال تلگرامی رئیس دومای روسیه افزود، «رهبران دولت های اروپایی لازم است تا تحریم ها (علیه روسیه) را برداشته و (خط لوله) «نورد استریم ۲» را راه اندازند، در غیر این صورت آنها شرایط زندگی شهروندان خود را هر چه بیشتر پیچیده تر و (وخیم تر) می کنند.»

بنابراین گزارش رئیس دومای روسیه در این پیام افزود: لحظه (مواجه با) واقعیت برای رهبران دولت های اروپایی فرا رسیده است، دو راه برای خروج از وضعیتی که آنها برای خود ایجاد کرده اند، وجود دارد؛ نخست، حذف تحریم های نامشروع علیه ما (روسیه) و راه انداختن (خط لوله گاز) نورد استریم۲؛ دوم اینکه، همه چیز را به همان منوالی که بوده باقی گذارند که منجر به مشکلات اقتصادی و پیچیده تر شدن هرچه بیشتر وضعیت زندگی شهروندان اروپایی خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا،طبق اعلام این شرکت روسی؛ توقف جریان گاز به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم یک، تا زمان رفع کامل نقص عملکرد تجهیزات متوقف می شود.

این خبرگزاری به نقل از شرکت گاز پروم روسیه گزارش داد که شرکت زیمنس اعلام کرده که نشتی در موتور پمپاژ گاز تنها در یک کارگاه تخصصی قابل تعمیر است.

«ویاچسلاو ولودین» (Vyacheslav Volodin) رئیس دوما (پارلمان) روسیه امروز (جمعه) با تاکید براینکه تحریم های غرب علیه روسیه منجر به بحران انرژی برای دولت های غربی و اروپایی شده است، گفت: امنیت انرژی اروپا بدون روسیه غیرممکن است.

خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه نیز تایید کرد که خط لوله صادرات گاز نورد استریم تا مدت زمان نامشخص بسته شده است.