صالح آبادی رفت/ فرزین رئیس کل بانک مرکزی شد- اخبار پول | ارز | بانک – اخبار اقتصادی تسنیم

سخنگوی دولت 13 آذر از انجام تغییرات مدیریتی در سطوح ملی و استانی خبر داده بود که پس از تغییر وزیر راه و شهرسازی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت و 3 تن از استانداران، امروز رئیس‌کل جدید بانک مرکزی نیز از هیئت دولت رأی اعتماد گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، قمری‌وفا سخنگوی بانک مرکزی ضمن تأیید این خبر اعلام کرد: هیئت دولت با پذیرش استعفای دکتر علی صالح‌آبادی، دکتر محمدرضا فرزین را به‌عنوان رئیس‌کل جدید بانک مرکزی انتخاب کرد.

 فرزین از سال گذشته مدیرعامل بانک ملی است و پیش از آن نیز از سال 1392 رئیس هیئت مدیره بانک کارآفرین و در سالهای 1398 تا 1400 مدیرعامل آن بانک بود. عضو حقیقی شورای پول و اعتبار به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور، عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی، دبیر کارگروه طرح تحول نظام بانکی و دبیر کارگروه ارزش‌گذاری پول ملی از دیگر سوابق فرزین در حوزه پولی و بانکی در سالهای گذشته است.

انتهای پیام/+


منبع: https://tn.ai/2828605

ریاست هیئت عامل صندوق توسعه ملی، معاونت اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی و دبیری ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها در دولت دهم به‌عنوان یک پروژه بزرگ و ملی نیز مسئولیت‌های دیگر فرزین بوده است.

 

به گزارش تسنیم، همزمان با تشدید نوسانات ارزی در هفته‌های اخیر، زمزمه‌های خداحافظی صالح‌آبادی از بانک مرکزی مطرح شده بود و سرانجام امروز صالح‌آبادی از بانک مرکزی رفت و فرزین که پیش از این مدیرعامل بانک ملی بود راهی برج میردادماد شد.