طلسم پروژه عمرانی ملی در دولت سیزدهم شکسته شد/ وجود 25 هزار خانه خالی در کیش- اخبار راه و مسکن – اخبار اقتصادی تسنیم

مدیر عامل منطقه آزاد کیش با تاکید بر تخلف دولت قبل در واگذاری کیش‌ایر، از برنامه‌ریزی برای تامین منابع پایدار از طریق زمین‌های واگذار شده خبر داد و گفت: زمین‌هایی که تحویل سرمایه‌گذاران شده و در موعد مقرر کاری روی آن انجام نشده از طریق پایداری زمین یا بازپس‌گیری می‌شود یا اینکه باید مالکان هزینه‌های عدم ساخت و ساز در آنها را پرداخت کنند.

مدیر عامل منطقه آزاد کیش  با تاکید بر اینکه مخالف واگذاری کیش ایر هستیم، اظهار کرد: جزیره کیش از 4 راه مواصلاتی یعنی دریایی، ریلی، جاده‌ای و هوایی، دو راه را ندارد؛ در بحث دریایی مشروط به وضعیت آب و هوایی و محدود به بندر هستیم، تنها راه مواصلاتی ما حمل و نقل هوایی است که برای توسعه زیرساخت‌ها در شرایط بحرانی باید یک هواپیمایی اختصاصی داشته باشیم.

مدیر عامل منطقه آزاد کیش با انتقاد از نحوه اطلاع‌رسانی درخصوص برگزاری مراسم سوگواری تابستانی کیش گفت: رسانه‌های معاند 30 ثانیه اول صحبت‌های من را قطع کرده و 30 ثانیه دوم را پخش کردند. چه کسی گفته در محرم و صفر نباید گردشگر به کیش بیاید؟ ما در این ایام تم گردشگری را تغییر می‌دهیم برنامه ما برای گردشگری کیش جهت 365 روز و 12 ماه است و در این رابطه برنامه‌ریزی بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به شناسایی و تعریف 16 نوع گردشگری از جمله گردشگری درمانی، غذا، صنعتی،  خانواده، فرهنگی دانش‌بنیاد و … گفت: بالاترین هزینه برای اقامت در هتل‌های کیش 10 میلیون تومان برای هر شب است که فقط دو هتل چنین قیمتی دارند. ما هم اکنون 20 هزار تخت در کیش داریم که 80 درصد آن اشغال شده است.

مدیر عامل منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه تمام زیرساخت‌های مورد نیاز برای میزبانی گردشگران و تماشاگران جام جهانی قطر را آماده کرده‌ایم یادآور شد: در این رابطه زیرساخت‌های مربوط به ترمینال فرودگاه، باند فرودگاه، آب، برق، سیستم دفع فاضلاب، 4 قطعه زمین فوتبال و … آماده‌سازی شده است.

خدمات‌رسانی 53 هتل در منطقه آزاد کیش

کشاورز یادآور شد: کیش‌ایر در دهه 80 یک برند بود اما در دولت قبل زیان‌ده شد و اردیبهشت ماه سال 99 در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت.

مخالف واگذاری هواپیمایی کیش هستیم

وی با بیان اینکه موافق اجرای سهمیه‌بندی بنزین بر اساس تعداد خانوارها هستیم، در پاسخ به پرسش تسنیم درباره نامه دبیر سابق شورای عالی مناطق آزاد برای واردات خودرو به جزیره کیش و قشم توسط یک فرد مشخص اظهار کرد: این خودروها برای نوسازی حمل و نقل عمومی مورد نیاز بود و تنها برای فرد مورد نظر نبود این شخص آمد و اعلام کرد می‌تواند در این بخش سرمایه‌گذاری کند. هیچ رانت و انحصاری برای شخص مورد نظر وجود نداشته است.

کشاورز با تاکید بر اینکه در ایام محرم و صفر حدود 900 گردشگر خارجی برای تماشای عزاداری به ایران آمدند افزود: حدود یک میلیارد و 800 میلیون نفر مسلمان در دنیا هستند که اگر بتوانیم تنها یک درصد آن را یعنی 18 میلیون نفر را جذب گردشگری مذهبی ایران کنیم درآمدهای قابل اتکایی نصیب کشور خواهد شد.

قاچاق در مناطق آزاد معنا ندارد

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2789941

وی با بیان اینکه در حال حاضر 53 هتل در کیش فعالیت دارند اظهار کرد: طی دو دهه اخیر مجوز ساخت 51 هتل به مردم واگذار شده است اما هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است از ابتدای امسال برای همه کسانی که مجوز دارند اظهارنامه فرستاده‌ایم و در حال برخورد قانونی با آنها هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهدی کشاورز در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم در رابطه با پروژه‌های عمرانی منطقه آزاد کیش اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهم کیش، ترمینال جدید فرودگاه بوده که طی 8 ماه اخیر از پیشرفت 70 درصدی به پیشرفت فیزیکی 92 درصدی رسیده است.

وی از راه‌اندازی خط کشتیرانی دریایی باری در مسیر کیش – دبی خبر داد و گفت: خط کشتیرانی مسافری نیز در مسیر کیش – قطر راه‌اندازی خواهد شد.

کشاورز با تاکید بر اینکه کارهای مربوط به سازمان منطقه آزاد را انجام دادیم، افزود: مباحث مربوط به میزبانی از تماشاچیان جام جهانی بین دستگاهی است و سایر دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت گردشگری، وزارت امور خارجه و فدراسیون فوتبال بایستی وظایف خود در این رابطه با انجام می‌دادند.

کشاورز با تاکید بر اینکه قاچاق در مناطق آزاد معنا ندارد افزود: جنسی که از ترکیه به تهران قاچاق می‌شود و از تهران به کیش می‌آید دیگر نمی‌توان به آن قاچاق گفت.

مدیر عامل منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه حتی برای جام جهانی با مالکان دو فروند کشتی کروز نیز مذاکراتی را انجام دادیم، افزود: مالکان این کشتی‌ها خواسته‌هایی داشتند که حدود هفت تا هشت میلیارد تومان هزینه داشت. اعلام کردیم حاضریم مسائل سخت افزاری را انجام دهیم تا بتوانیم زیرساخت پهلوگیری این دو کشتی را در جزیره کیش فراهم کنیم.

وی گفت: در رابطه با بازگشت این شرکت به منطقه آزاد کیش دبیر سابق شورای عالی مناطق آزاد نامه‌نگاری انجام داد و در آن به سه مورد ابهام در نحوه واگذاری، افزایش سرمایه و بازگرداندن کیش ایر به منطقه آزاد تاکید کرد.

وی ادامه داد: برای این میزان پیشرفت و تکمیل پروژه حدود 600 میلیارد تومان تخصیص یافته و در آذرماه یا دی ماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه قطر 3 شرط رزرو هتل،‌ خرید بلیط رفت و برگشت و بلیط بازی را برای صدور ویزا (هایا کارت) اعلام کرده بود گفت: ما به عنوان سازمان منطقه آزاد کیش نمی‌توانیم برای این مسائل با قطر توافق کنیم باید دولت این کار را انجام می‌داد.

کشاورز گفت:‌ وزارت گردشگری موظف بوده به عنوان رایزن فرهنگی، اقدامات لازم برای ورود گردشگر به ایران را انجام می‌داد اما متاسفانه فرصت برنامه‌ریزی گردشگری برای جام جهانی را از دست داده‌ایم در حال حاضر گفته می‌شود قرار است هایا کارت از روند گردشگرپذیری جام جهانی حذف شود که این مسئله به نفع ایران است اما واقعیت این است که برنامه‌ریزی برای جام جهانی را از دست داده‌ایم.

کشاورز با تاکید بر اینکه واگذاری نیروگاه برق به بخش خصوصی یک اشتباه بود، تاکید کرد: به دنبال بازگرداندن نیروگاه برق کیش به منطقه آزاد هستیم تا انتقال و توزیع برق حاکمیتی شود. در این صورت تا یکی دو سال آینده 200 تا 300 مگاوات برق وارد مدار خواهد شد.

مدیر عامل منطقه آزاد کیش همچنین از برنامه‌ریزی برای اجرای تورهای ارزان قیمت به جزیره کیش خبر داد و گفت: بر اساس همکاری دست‌اندرکاران بخش گردشگری کیش پکیج‌هایی با قیمت 3.5 میلیون تومان به مردم ارائه می‌شود که شامل هزینه رفت، برگشت، اسکان، نهار و شام است.