علاقه امارات به سرمایه گذاری در شرکت های فناوری روسیه- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

امارات علیرغم روابط نزدیکش با آمریکا، در انتقاد از روسیه به علت جنگ اوکراین محتاط بوده و برخلاف آمریکا و اتحادیه اروپا، محدودیت های شدیدی علیه این کشور اعمال نکرده است.

الصالح در ادامه برنامه‌های کشورش برای توسعه پروژه‌های مشترک را تشریح کرد و گفت: ما در زمینه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر، (پروژه‌های) مرتبط با اقتصاد سبز و همچنین توسعه تجارت در بخش‌های پزشکی و دارویی همکاری می‌کنیم. همچنین برنامه هایی برای ایجاد همکاری در پزشکی از راه دور وجود دارد.

در این دیدار، رهبران دو کشور تمایل مسکو و ابوظبی را برای توسعه همکاری در همه سطوح ابراز کردند.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2792599

وی در سخنرانی خود در نشست “ساخت روسیه”، خاطرنشان کرد که شرکت های فناوری روسی که وی از آنها بازدید کرده است، سطح بالایی از توسعه را نشان داده اند.

الصالح همچنین خواستار همکاری متقابل بین دو کشور در زمینه هایی مانند هوا فضا، پزشکی و انرژی سبز شد. وی به ویژه بر تجربه روسیه در فناوری فضایی تاکید کرد.

این مقام اماراتی گفت: آنها تعدادی اختراع و فناوری‌های جدید ارائه کرده‌اند که می‌خواهیم روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنیم و همچنین می‌خواهیم دفتر مرکزی آن‌ها در کشورمان باشد. وی افزود که ترویج استارت‌آپ‌ها بسیار مهم است.

هفته گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با محمد بن زاید آل نهیان، همتای اماراتی خود در سن پترزبورگ دیدار کرد.

شیخ محمد اعلام کرد که تجارت بین دو کشور با وجود همه گیری کرونا در سال های اخیر افزایش یافته و از 2.5 میلیارد دلار به حدود 5 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، عبدالله احمد الصالح، معاون وزیر اقتصاد امارات طی اظهاراتی تأکید کرد که کشورش علاقمند به سرمایه گذاری در شرکت های فناوری روسی و میزبانی دفاتر نمایندگی آنهاست.