عملیات وارسی پروازی در فرودگاه مهرآباد 7 بار شکست خورد- اخبار راه و مسکن – اخبار اقتصادی تسنیم

وی با بیان اینکه عملیات بهسازی حدود 15 ماه به طول انجامیده افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عملیات بهسازی کامل باند 29 چپ که به عنوان مهم ترین زیر ساخت فرودگاهی کشور محسوب می‌شود صورت نگرفته بود و هر از چند گاهی عملیات در اعماق مختلف و در فواصل متفاوتی از مرکز باند انجام شده بود که آخرین بار عملیات بهسازی باند 29 چپ در سال 1384 انجام شده بود.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2797401

مدیرکل فرودگاه مهرآباد افزود: بر اساس مقررات بین المللی، باید عملیات پاکسازی باند به صورت دستی (fod walk) انجام می‌شد که این عملیات امروز با کمک همکاران فرودگاه مهرآباد انجام شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون این باند با وجود آماده بودن به بهره برداری نرسیده است اشاره کرد: با اینکه دو هفته پیش باند را از گروه سازنده تحویل گرفتیم و تمام عملیات مرتبط با باند انجام شد، اما متاسفانه به علت وجود اختلالات رادیویی در سطح شهر تهران، هفت بار پیاپی عملیات وارسی پروازی که با هواپیمای فلایت چک انجام می‌گردد با شکست مواجه شد و به محض انجام گرفتن موفق عملیات وارسی و بازگشت سامانه تقرب زمینی یا ILS به مدار، باند برای بهره برداری بازگشایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ابراهیم مرادی با اشاره به عملیات بهسازی باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد گفت: سه هفته از آماده شدن باند، نصب سیستم روشنایی و خط کشی گذشته است و هزینه این باند با نصب سیستم روشنایی 735 میلیارد تومان برآورد شده است.

مرادی تاکید کرد: برای نخستین بار این باند، دارای حریم (استریپ) و سامانه زهکشی نوین شده و همچنین از ویژگی‌های این باند می‌توان به عرض 75 متری آن اشاره کرد.