هاچ بک ام جی 3 به طور ترکیبی در هر 100 کیلومتر مسافتی که طی میکند، 5.9 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد. از آنجایی که بازار داخلی ما تجربه سواری این خودرو را داشته میتوان شتاب صفر تا صد آن را 11 ثانیه تخمین زد. این رقم برای یک خودروی جمع و جور شهری مناسب خواهد بود. حجم مخزن سوخت MG 3 حداکثر 45 لیتر و حجم صندوق بار آن 285 لیتر است که برای مسافرت شاید گزینهای مناسب نباشد.
امکانات رفاهی فیس لیفت MG 3 مدل 2022
طراحان کابین داخلی این هاچ بک جذاب در این قسمت سنگ تمام گذاشته و بیشتر انرژی خود را صرف این بخش کردهاند. این کابین شباهت چندانی با نسخه قبلی ندارد و از جمله تغییرات آن میتوان به غربیلک فرمان دیکات اسپرت، مانیتور بزرگ و تزئینات نقرهای و مشکی براق داشبورد اشاره کرد. در مجموع میتوان گفت که کابین خودرو دیگر اقتصادی نیست و جلوهای مدرن و لوکس دارد.
همانطور که به احتمال زیاد حدس میزنید، ام جی ۳ خودرویی اقتصادی و مقرون به صرفه است و نباید انتظار امکانات رفاهی و آپشنهای خیلی زیادی از آن داشته باشیم. البته در حد قیمتی که دارد و نام برندی که با خود به یدک میکشد، هاچ بک جذابی است و امکاناتی به شرح ذیل دارد:
وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از ماهها رفت و آمد و کشمکش بر سر تدوین آیین نامه واردات با مجلس شورای اسلامی بالاخره فهرست اولیه خودروهای وارداتی و شرکتهای مجاز برای امر واردات را مشخص و منتشر کرده است. با این اوصاف برخی از خودروهایی که طی ماههای آینده قرار است راهی بازار شوند از هماکنون مشخص خواهند بود.
تهویه مطبوع الکتریکی، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، سنسور فشار باد لاستیک (TPMS)، دی لایت، مولتی مدیا با مانیتور لمسی و نویگیشن، سانروف، پاور ویندوز، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC) و 6 ایربگ 10 نقطهای.
البته در بازار داخلی ما مشتریان ترجیح میدهند با هزینهای که برای هاچ بک MG 3 قرار است بکنند، یک خودروی بزرگتر بخرند تا نه تنها در داخل شهر کاربرد داشته باشد بلکه بتواند مصارف برون شهری را نیز پوشش دهد. با این حال پس از چند سال از دوری چنین سگمنتی در داخل ایران به نظر میرسد جای خالی چنین خودرویی احساس میشود.
لازم به ذکر است که این خودرو جزو محصولات زیر ۱۰ هزار دلار بازار خواهد بود و شاید برای این که اقتصادیتر باشد در همان بدو واردات نسخههای فول امکاناتش راهی بازار نشود تا سطح قیمتی ۱۰ هزار دلار حفظ شود. برای مثال ممکن است نمونه وارداتی امکاناتی مثل کروز کنترل یا ایربگهای پردهای نداشته باشد.
سخن پایانی
در دومین فیس لیفت ام جی 3 میتوان تغییرات زیادی در نمای جلوی خودرو مشاهده کرد. یکی از کراس اوورهای محبوب شرکت MG، خودروی MG ZS است و طراحی نمای جلویی ام جی 3 شباهتهای زیادی به نمای جلو این کراس اوور دارد. چراغهای جلو حالتی شبیه به اخم دارند و جلوپنجره نیز بزرگ است، ولی با این حال ظاهر اسپرت آن همچنان حفظ شده است. سایر بخشهای MG 3 تغییر خاصی پیدا نکرده و فقط رینگ چرخها، در صندوق بار و گرافیک چراغهای عقب اندکی بهبود یافتهاند.
سه سال بعد از عرضه اولیه این خودرو، نسل دوم ام جی 3 راهی بازار شد و این بار توانست نظر مشتریان جوان را به خود جلب کند. این بار هاچ بک MG 3 گرد و خاک به پا کرد و دو سال بعدتر فیس لیفت مختصری از آن تولید و عرضه شد. یک سال بعد این فیس لیفت توسط شرکت مدیا موتورز وارد کشورمان شد، ولی متاسفانه استقبال خوبی از آن به عمل نیامد و به یک سال نکشید که از فهرست فروش مدیاموتورز حذف شد.
یکی از خودروهای جذابی که قرار است وارد بازار کشور شود، MG 3 است. این خودروی هاچ بک مدتها پیش به واسطه تلاش و کوشش زیاد مدیا موتورز وارد جادههای کشورمان شد و در حال حاضر قرار است نسخه فیس لیفت آن با مشخصاتی ارتقایافته و امکانات بیشتر به دست مشتریان ایرانی برسد.
زیر کاپوت خودروی هاچ بک ام جی 3 دو نوع پیشرانه وجود دارد و نیروی محرکه نیز از طریق دو نوع گیربکس به محور جلو منتقل میشود. نخستین پیشرانه 1.3 لیتری تنفس طبیعی است که نیروی محرکه را از طریق جعبه دنده 5 سرعته دستی به محور جلو انتقال میدهد. به نظر میرسد این پیشرانه و این مدل از MG 3 وارد کشورمان نشود.
در پایان باید گفت که فیس لیفت هاچ بک MG 3 نسبت به مدلهای قبلی چهره جذابتری پیدا کرده و مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. این خودرو اگرچه جمعوجور و مناسب استفادههای درون شهری است، اما مشخصات فنی و آپشنهای رفاهی قابل قبولی در اختیار خریداران قرار میدهد.
227227