غول انرژی آلمان در آستانه ورشکستگی، ملی اعلام شد- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

انتهای پیام/

این طرح شامل تزریق سرمایه فوری 8 میلیارد یورو (8.4 میلیارد دلار) و تزریق بیشتر تا 26.5 میلیارد یورو می‌باشد که آلمان تا سال 2024 در چندین بخش پرداخت خواهد کرد.

در بیانیه این دو وزارتخانه آمده است: دولت فدرال (آلمان) سهامی را در شرکت تامین کننده انرژی یونیپر به دست آورده است. شراکت دولت، امنیت انرژی آلمان را تثبیت می‌کند.

بر اساس این گزارش، برلین ابتدا در ماه سپتامبر پیشنهاد ملی کردن یونیپر را ارائه کرد، زمانی که مشخص شد این شرکت به دلیل افزایش سرسام آور قیمت انرژی و توقف جریان گاز از تامین کننده اصلی آن یعنی روسیه، در آستانه ورشکستگی قرار دارد.

سهامداران یونیپر روز دوشنبه به “معامله نجات” این شرکت با دولت، چراغ سبز نشان دادند. یک روز بعد، مصوبه‌ای برای این اقدام توسط کمیسیون اروپا صادر شد که این مصوبه ضروری بود زیرا کمک مالی توسط یک کشور عضو اتحادیه اروپا انجام می شود.

 


منبع: https://tn.ai/2825706

یونیپر بزرگترین تامین کننده گاز آلمان است که انرژی نزدیک به نیمی از شهرهای این کشور را تامین می‌کند. همچنین چهارمین شرکت بزرگ ذخیره سازی گاز در اروپا است. نجات این شرکت تاکنون بیش از 50 میلیارد یورو برای برلین هزینه داشته است.

بر اساس توافق بین دولت و مدیریت یونیپر، که قرار است پس از ملی شدن باقی بماند، دولت باید به تدریج سهام خود را تا سال 2028 به 25 درصد به اضافه یک سهم کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، وزارت‌خانه‌های امور اقتصادی و همچنین دارایی آلمان روز پنجشنبه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که دولت این کشور کمک مالی خود را به شرکت واردکننده گاز یعنی یونیپر تکمیل کرده است و اکنون 99 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد.