فناوری اطلاعات باعث بهبود در فرایندهای تصمیم گیری می شود- اخبار فناوری اطلاعات | اینترنت | موبایل – اخبار اقتصادی تسنیم

وی افزود: محیط جزیره‌ کیش با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهایی که در منطقه وجود دارد و نیز آمادگی مدیریتی که به وضوح قابل مشاهده است و همکارانی که در منطقه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کنند؛ باعث شده که ما علاقه‌مند به همکاری نزدیک و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز این جزیره شویم تا ارائه خدمات به مردم تسهیل شود.

 «محمد خوانساری»، رییس سازمان فناوری اطلاعات، روز پنجشنبه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با منطقه آزاد کیش که در حاشیه برگزاری نمایشگاه شهر پایدار انجام شد، گفت: سازمان فناوری اطلاعات ایران سرمایه‌گذاری زیرساختی متنوعی بطور خاص در حوزه‌های دولت هوشمند، مراکز ابری و فناوری‌های نو  مبتنی برفناوری زنجیره‌ی بلوکی (بلاکچین) انجام داده که باید در یک محیط عملیاتی بدست مردم برسد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در پایان اظهار کرد: توسعه هوشمند باید منجر به توسعه پایدار شود. براین اساس در مصرف منابع باید نگاه‌مان هم به نسل امروز و هم به نسل آینده باشد. علاوه بر این ملاحظات مهم فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی در توسعه هر نوع فعالیتی باید مد نظر قرار گیرد. در این زمینه نقش فناوری اطلاعات چه در قالب زیرساخت و چه در نقش فناوری‌های‌ نو مانند اینترنت اشیا و بلاکچین می‌تواند باعث بهبود در فرایندهای تصمیم گیری شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فناوری اطلاعات، (Information Technology) همان‌طور که به وسیله انجمن فناوری اطلاعات آمریکا (ITAA) تعریف شده‌است، «به مطالعه، طراحی، توسعه، پیاده‌سازی، پشتیبانی یا مدیریت سامانه‌های اطلاعاتی مبتنی بر رایانه، به‌ویژه برنامه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزار رایانه می‌پردازد». به‌طور کوتاه، فناوری اطلاعات، با مسائلی مانند به‌کارگیری رایانه‌های الکترونیکی و نرم‌افزار سروکار دارد تا تبدیل، ذخیره، حفاظت، پردازش، انتقال و بازیابی اطلاعات و در تعریف دیگری فناوری اطلاعات به کلیه فناوری‌هایی اشاره می‌کند که در شش حوزه جمع‌آوری، ذخیره‌سازی، پردازش، حفاظت، انتقال و نمایش اطلاعات کاربرد داشته و اثرگذار هستند.

خوانساری با بیان اینکه یکی از دستگاه‌هایی که خیلی سریع به پنجره ملی خدمات دولت هشمند متصل شد، سازمان مناطق آزاد بود که به عنوان یکی از مناطق آزاد پیشرو به این پنجره متصل شده است، تصریح کرد: این امر به دلیل ظرفیت مدیریتی و مکانی مناسب این جزیره است و با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده دولت الکترونیک در کیش، این جزیره می‌تواند به عنوان یکی از محل‌های آزمون طرح‌های هوشمندسازی با کاربری محدود و مشخص درکشور باشد و دیگران بتوانند از آن الگو بگیرند.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2843713