فهم بیت کوین، راهی به سوی آزادی مالی؟

تغییر در دایره افق بوده، اما کند است. صنعت مالی قدیمی عمدتا منتقد بیت‌کوین است. به دلیل مزایای مدیریت دارایی توسط خود شخص، بیت‌کوین نیاز به این مؤسسات قدیمی را از بین می‌برد یا حداقل نقش آنها را کاهش می‌دهد.

بانک‌های بزرگ پول را برای مدت طولانی در انحصار خود در آورده‌اند. آنها سود برده‌اند، با سیستم بازی کرده‌اند، توده‌ها را فریب داده‌اند و راه آنها را به سمت اوج به اسم طمع دستکاری کرده‌اند.

زمانی که صحبت از بیت‌کوین به میان می‌آید، سرمایه‌گذاران باید میزان تحمل ریسک و اولویت زمانی خود را ارزیابی کنند و بر اساس آن پیش بروند. برای برخی، افزایش و کاهش قیمت بیت‌کوین ممکن است بیش از حد باشد و برای برخی دیگر، نه چندان زیاد.

البته ناگفته نماند که همه شهروندان باید مالیات بر درآمد خود را بپردازند و از کلاس دارایی دیجیتال برای فرار از این تعهدات استفاده نکنند (هرگز نباید از قانون شکنی چشم‌پوشی کرد).

جذابیت همه اینها ماهیت تورم‌زدایی بیت‌کوین است. این نقطه مقابل سیستم فیات است که همیشه تورم‌زا است. این بدان معنا نیست که افت بازار بر بیت‌کوین تأثیر نخواهد گذاشت. در زمان نوشتن این مقاله، بیت‌کوین افت قابل توجهی را تجربه می‌کند که مقدار زیادی ترس و عدم اطمینان ایجاد کرده است.

برنده شدن در بیت‌کوین، دویدن در ماراتن است. در واقع، ریزش‌ها بر برخی از ما تأثیر می‌گذارد. نوسانات بیت‌کوین اعصاب بسیاری را آزمایش می‌کند و احتمالاً آنها را مجبور می‌کند تا میزان تحمل ریسک خود را دوباره ارزیابی کنند.

بیت‌کوین ابداعی از سنت است. سنتی که اساسا همه ما را ناامید کرده است.

بیت‌کوین وسیله ای برای استقلال مالی است. بیت‌کوین آزادی مالی بیشتری برای افراد ایجاد می‌کند و با شبکه قوی خود، دولت را تحت کنترل خود نگه می‌دارد.

افراد برای یادگیری این پروتکل باید وقت بگذارند، پتانسیل آن را درک کنند و وارد ترن هوایی شوند. ما شاهد برخی از اوج‌ها و پایین‌ترین سطح‌ها بوده‌ایم. کسانی که تمایل بیشتری به ریسک دارند ممکن است نیاز داشته باشند که از بیت‌کوین استفاده نکنند.

 


منبع: https://www.eghtesadonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-206/674323-%D9%81%D9%87%D9%85-%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%88%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C

بیت‌کوین “پولی برای مردم” است؛ زیرا هیچ بانک مرکزی یا دولتی آن را کنترل نمی‌کند. در واقع، بسیاری از دولت‌ها به میزان قابل توجهی توسط آن مورد تهدید قرار گرفته‌اند، بسیاری از آنها محدودیت‌های سنگینی را برای استفاده از آن اعمال یا حتی بیت‌کوین را کاملا ممنوع کرده‌اند.

دچار هیچ توهمی نباشید – بیت‌کوین در سال 2022 هنوز یک دارایی ریسکی محسوب می‌شود. اما، با توجه به وضعیت مالی فعلی جهانی امروز، به نظر می‌رسد که در کل بازار سهام قدیمی را بهتر از خود نشان دهد، زیرا این روند بی‌سابقه بازار نزولی ادامه دارد.

اما انتخاب مسیر استقلال مالی از طریق نوآوری دیجیتال مبتکرانه ناکاموتو گزینه‌ای است که دیگر نمی‌توان آن را نادیده گرفت. برای کسانی که دیگر نمی‌خواهند به سیستم قدیمی با پولی که به سختی به دست آورده‌اند اعتماد کنند، نبوغ انسانی مسیر جدیدی را ایجاد کرده است.

یکی از مزایای اصلی آزادی است. آزادی خرید، نگهداری یا انتقال دارایی‌ها در هر نقطه از جهان با حداقل هزینه. بیت‌کوین رهایی از قید بانک‌های بزرگ است که به وقت خود کار کرده و کارمزدهای گزاف غیر قابل تبدیل خود را تعیین می کنند.

به همان اندازه که ساده به نظر می‌رسد، بیشتر از یک استراتژی خطی «بخرید و نگه دارید» است. ما باید تکالیف خود را انجام دهیم. ما باید آموزش ببینیم و پروتکل و تمام پتانسیل آن را بیاموزیم. منتقدان را مطالعه کنید، مناظرات را تماشا کنید و استدلال های مخالفان را یاد بگیرید. نکته این است که با آنها موافق نباشیم. نکته این است که خود را آموزش دهیم تا بدانیم آیا بیت‌کوین ابزار سرمایه گذاری مناسبی برای آنهاست یا خیر.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ برای چندین دهه، بنگاه‌های مالی قدیمی، از موقعیت خود برای مدیریت دارایی جمع کثیری از سرمایه‌گذاران استفاده کرده‌اند. در 3 ژانویه 2009، ساتوشی ناکاموتو کاری انقلابی انجام داد: وی اولین بلاک بیت‌کوین را استخراج کرد.

مقاومت نهادهای مالی و نخبگان بازمانده، تنها این نکته را تقویت کرد. مخالفت صندوق بین‌المللی پول با بیت‌کوین بسیار گویا است. بیت‌کوین تهدیدی برای وضعیت موجود است و قوی‌ترین طرفداران این رمزارز، آن را می‌دانند.

کنترل نخبگان مالی به تدریج از بین رفت؛ زیرا یک طبقه دارایی دیجیتال جدید برای سست کردن سلطه پول داخلی تحت کنترل دولت ایجاد شد.

مشاهده حمله بیرونی مدیران مالی ارشد به بیت‌کوین، بیش از این ثابت می‌کند که آنها آن را به عنوان یک تهدید می‌بینند. یک روستایی دورافتاده در روستاهای آفریقا اکنون می‌تواند با یک تلفن 50 دلاری بیت‌کوین داشته باشد.

بانک‌های مرکزی به کاهش ارزش پول‌های داخلی ادامه می‌دهند و از آنجایی که بیشتر ما با این ارز حقوق می‌گیریم، به کاهش ارزش خالص دارایی ما منجر می‌شود.

هیچ مشاوری وجود ندارد که سرزنش شود، هیچ کارگزار سهامی وجود ندارد که بازخرید شود، هیچ مدیر صندوقی برای اخراج وجود ندارد.

من حتی شنیده‌ام که برخی از جوامع دوردست از دفترهای کاغذی دست‌نویس قدیمی برای خرید بیت‌کوین استفاده می‌کنند، جایی که دسترسی به اینترنت محدود بود.

وقایع جنجالی مربوط به بحران مالی سال 2008، افراد زیادی را تحت تاثیر قرار داد. بانک‌های بزرگ درگیر رفتارهای بی‌ملاحظه با شیوه‌های وام‌دهی افسارگسیخته و طمع بی وقفه بودند که جهان را به سمت رکود جهانی سوق داد. سپس کمک‌های مالی عظیم شرکت‌ها از طریق چاپ پول آمد.

بیت‌کوین مسیر جدیدی رو به جلو ایجاد کرد. این فرصت جدیدی به منظور دستیابی به ثروت و استقلال مالی برای مردم عادی بود.

به لطف ناکاموتو، تقریبا هر انسانی در این زمین اکنون می‌تواند دارایی و پس‌اندازهای خود را مدیریت کند. البته، اگر منحنی یادگیری بیت‌کوین را نپذیریم، از آن غافل می‌شویم.

واقعیت غم‌انگیز این است که پیگیری حاکمیت مالی به جرمی قابل مجازات در بسیاری از نقاط جهان تبدیل شده است. ما سال گذشته این را در کانادا دیدیم، زمانی که نخست وزیر جاستین ترودو حساب‌های بانکی شهروندانی را که با عقاید سیاسی او همخوانی نداشتند مسدود کرد. این یک مثال از نفوذ دولت بود.

دستکاری بانک مرکزی در بالاترین حد خود قرار دارد. خرید چند میلیارد دلاری دولت اخیر در بازار اوراق قرضه بریتانیا تنها یک مثال است. کاهش ارزش فیات ادامه خواهد داشت.

بیت‌کوین وارد صحنه شد

سیاست‌گذاران به بداهه سازی و دستکاری سیستم ادامه خواهند داد. به یاد داشته باشید، آنها همچنان بدون توجه به آنچه که می‌شود، چک‌های حقوق هفتگی خود را دریافت می‌کنند.

افرادی که به تکنولوژی تسلط دارند، سریع‌تر آن را انتخاب می‌‎‎‌کنند. اما به راحتی نیز می‌توان به سراغ آن رفت. اگر اجرای یک نود بسیار پیچیده به نظر می‌رسد، گزینه‌های موجود برای استفاده از بیت‌کوین به عنوان رسانه مبادله دیجیتال را حذف نمی‌کند.