فواید نوشیدن آب ولرم برای بدن؛ از کمک به لاغری تا سم زدایی

کل این فرآیند متابولیسم را فعالکرده و به افزایش اثربخشی تلاش های کاهش وزن کمک می کند. یبوست به دلیل تمام مواد دفعی قدیمی که جمع  شده موجب نفخ می شود. نوشیدن آب گرم به خلاص شدن از شر این “وزن آب” اضافی کمک می کند.

کمک می کند تا از شر سموم خلاص شوید

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین


نوشیدن آب ولرم شما را به اندازه نوشیدن آب با دمای اتاق یا آب سرد هیدراته نگه می دارد. متوسط ​​آبی که هر فرد باید روزانه بنوشد حدود 2.5 لیتر است.

هنگامی که آب ولرم می نوشید، سیستم کنترل دمای بدن به دلیل افزایش ناگهانی دما بیدار می شود. بدن شروع به جبران دمای آب با کاهش دمای داخلی می کند. 

طی چند روز اول، ممکن است به دفعات زیاد ادرار کنید زیرا بدن به این مقدار زیاد آب عادت ندارد. اما در نهایت، بدن تنظیم می شود و شروع به تشنه شدن می کنید. بدن برای انجام وظایف ضروری به آب نیاز دارد، بنابراین ارزش آب آشامیدنی را نمی توان اغراق کرد.

به کاهش وزن کمک می کند

نوشیدن آب بعد از خواب

یبوست را برطرف می کند

آبی که می نوشید از گلو به سمت معده و به روده حرکت می کند، بدن را تمیز کرده و سموم را دفع می کند. همچنین تمام اندام های گوارشی را هیدراته نگاه می دارد تا آنها را قادر به دفع مواد زائد کند. آب ولرم همچنین با تجزیه، حل کردن و دفع غذاهایی که خورده اید و بدن قادر به هضم آن ها نیست، به فرآیند هضم کمک می کند.

درست است که سبک زندگی سالم کلید داشتن یک زندگی سالم در آینده است، اما نمی توان از این واقعیت چشم پوشی کرد که معاینات به موقع به همان اندازه برای اطمینان از رفاه ما در دراز مدت مهم هستند.

هنگامی که آب ولرم می نوشید، دمای داخلی بدن شروع به افزایش می کند. نوشیدن آب ولرم یا حمام آب گرم سیستم غدد درون ریز بدن را فعال می کند و شروع به عرق کردن می کنید. تعریق ممکن است ناراحت کننده باشد، اما به خلاص شدن از شر سموم و محرک های بدن که باعث اختلال شده اند، کمک می کند.

 با نوشیدن آب ولرم در صبح و شب، به طور موثرتری به این هدف می رسید. گاهی اوقات، نوشیدن مقدار زیادی آب در روز ممکن است دشوار باشد، به خصوص اگر به آن عادت نداشته باشید.

نوشیدن آب ولرم هنگام یبوست ایده خوبی است. هنگامی که آب گرم می نوشید، روده ها شروع به انقباض می کنند. این عمل روده‌ها باعث می‌شود مواد زائد قدیمی که در این ناحیه به دام افتاده‌اند، در نهایت از روده‌ها عبور کرده و در نهایت از بدن خارج شوند. مشخص شده  افرادی که به طور مکرر تمایل به یبوست دارند، پس از عادت نوشیدن آب ولرم به صورت روزمره با کاهش یبوست رو به رو شده اند.

بدن را هیدراته می کند

وقتی آب ولرم می نوشید، دستگاه گوارش نه تنها پاک ، بلکه فعال نیز می شود. آب به عنوان یک روان کننده عمل می کند که از عملکرد صحیح سیستم گوارش شما اطمینان می دهد. 

آب باید بین 50 تا 60 درجه سانتیگراد گرم باشد،هر چیزی بالاتر از این دما فقط پرزهای چشایی را داغ می کند و برای بدن مضر است. برخی از فواید نوشیدن آب ولرم عبارتند از:

به هضم غذا کمک می کند

به گزارش اقتصاد آنلاین، با توجه به فوایدی که نوشیدن آب ولرم برای بدن دارد اما اکثر افراد از این کار اجتناب می کنند چرا که مزه خوبی برای آنها ندارد از این رو برای افزایش ویتامین C می‌توانید کمی لیمو به آب اضافه کنید.

خبرنگار: مهتاب لطفیان


منبع: https://www.eghtesadonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-84/689883-%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%86%D9%88%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%A2%D8%A8-%D9%88%D9%84%D8%B1%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D8%A8%D9%87-%D9%84%D8%A7%D8%BA%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D8%A7-%D8%B3%D9%85-%D8%B2%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C