فیلم | سایز این گوشی با یک دکمه تغییر می‌کند!

این اولین باری نیست که با یک گوشی رول‌شونده روبه‌رو می‌شویم و شاید مهم‌ترین آن‌ها، محصولی بود که ال‌جی می‌خواست قبل از تعطیلی بخش موبایل خود روانه بازار کند. این محصولات در حالت عادی نمایشگر کوچکی دارند اما با فشردن یک دکمه، اندازه آن‌ها گسترش می‌یابد.

گوشی رول‌شونده مفهومی موتورولا

در ویدیوی کوتاهی که از این محصول منتشر شده، نمایشگر دستگاه با یک دکمه از لبه پایینی گسترش پیدا می‌کند. با بالا آمدن نمایشگر، دکمه‌های ناوبری در زیر گوشی نمایان می‌شوند. همانطور که می‌توان حدس زد، با سیستم عامل اندروید روبه‌رو هستیم و در بالای نمایشگر درصد باتری و حتی نشانگر سلولار هم به چشم می‌خورد.

تا به امروز محصولات مفهومی زیادی با نمایشگر رول‌شونده به نمایش گذاشته شده‌اند که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به گوشی‌های TCL و ال‌جی اشاره کرد. با این حال هیچ‌کدام از آن‌ها وارد بازار نشدند.

227227


منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1684970/%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B2-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%DB%8C%DA%A9-%D8%AF%DA%A9%D9%85%D9%87-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF

موتورولا در حال حاضر اطلاعات چندانی درباره این گوشی هوشمند منتشر نکرده و حتی نمی‌دانیم چنین محصولی روانه بازار می‌شود یا تنها در حد یک موبایل مفهومی باقی می‌ماند.

نمایشگرهای تاشو، رول‌شونده و گسترش‌پذیر؛ آینده متعلق به این فناوری‌هاست و شرکت‌ها هم از این موضوع اطلاع دارند و روی آن‌ها کار می‌کنند. حالا موتورولا در رویداد Tech World 2022 کمپانی مادرش، لنوو یک گوشی مفهومی را به نمایش گذاشته که از نمایشگر رول‌شونده استفاده می‌کند.

این گوشی موتورولا در حالت عادی یک نمایشگر OLED کوچک 5 اینچی دارد که در هنگام باز شدن، اندازه‌اش به 6.5 اینچ می‌رسد.

در حال حاضر تنها گوشی‌های تاشو در بازار به فروش می‌رسند که این محصولات هم عمر کمی دارند، بنابراین احتمالا چندین سال طول می‌کشد تا گوشی‌های رول‌شونده روانه بازار شوند. این احتمال وجود دارد که اولین گوشی رول‌شونده را سامسونگ وارد بازار کند و کم کم شرکت‌های دیگر شروع به عرضه تجاری آن‌ها کنند.

فیلم | سایز این گوشی با یک دکمه تغییر می‌کند!