قبوض مصرف انرژی در اروپا بازهم رکورد شکنی کرد- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

اتحادیه اروپا و بریتانیا در بحبوحه تحریم های ضد روسی و سیاست کنار گذاشتن سوخت روسیه با افزایش شدید قیمت انرژی و تورم بی سابقه مواجه هستند. انتظار می‌رود این وضعیت منجر به جیره‌بندی انرژی و کمبود انرژی در سراسر اروپای غربی شود.

طبق گزارش ها، هزینه برق برای مصرف کنندگان اروپایی 67 درصد افزایش یافته و به 0.36 یورو در هر کیلووات ساعت رسیده است.

لوئیس گفت: اگر اساساً ما این بحران را کم و بیش برای یک سال کامل یا بیش از یک سال داشته باشیم، هزینه این اقدامات برای این دولت ها بسیار زیاد خواهد بود.

وی افزود: در نهایت مشتریان فراموش می‌کنند که این قیمت‌ها قیمت‌های واقعی نیستند – آنها این قیمت را به عنوان یک نرخ معمول در نظر می‌گیرند و سپس حذف آن‌ها اساساً غیرممکن می‌شود.

این افزایش با وجود آخرین تلاش‌های دولت‌های اتحادیه اروپا برای محافظت از خانوارها در برابر افزایش قیمت انرژی با ارائه میلیاردها یورو یارانه رخ داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بلومبرگ روز دوشنبه با استناد به داده‌های شرکت مشاوره انرژی واسائت VaasaETT گزارش داد که میانگین قیمت خرده‌فروشی گاز در سراسر اتحادیه اروپا و بریتانیا در ماه اکتبر نسبت به ماه قبل دو برابر شد و به 0.18 یورو در هر کیلووات ساعت رسید.

به گفته فیلیپ لوئیس، مدیر اجرایی مؤسسه واسائت، اگر این کمک مالی نبود، احتمالاً قبوض مصرفی خانوارها حتی بیشتر از این می‌شد.

بر اساس گزارش ماهانه، میانگین نرخ واحد قبوض برق در ماه اکتبر 3.4 درصد افزایش یافته است، در حالی که نرخ گاز 2.5 درصد شاهد افزایش بوده است. بیشترین افزایش ماهانه در دوبلین، پایتخت ایرلند ثبت شد، جایی که نرخ برق 44 درصد افزایش یافت، در حالی که میانگین قیمت گاز در رم 97 درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2800567

رهبران این اتحادیه در طول سال گذشته بیش از 550 میلیارد یورو برای کمک به کسب و کارها و خانواده‌ها برای مقابله با بحران انرژی متعهد شده‌اند.