قیمت انرژی در اتریش بیش از دو برابر شد- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بر اساس گزارشی که توسط آژانس انرژی اتریش (AEA) منتشر شد، قیمت گاز طبیعی در این کشور طی ماه اکتبر نسبت به سال قبل 119 درصد و نسبت به سپتامبر 5.6 درصد افزایش نشان می‌دهد.

این آژانس خاطرنشان کرد که گازوئیل اکنون گرانتر از بنزین درجه یک است.

این آژانس همچنین اعلام کرد که قیمت انرژی در ماه اکتبر در سطح بی سابقه‌ای باقی مانده و محرک اصلی آن تورم بوده است، چرا که نفت کوره 94.5 درصد و گازوئیل 48.6 درصد افزایش یافت. گرمایش ناحیه‌ای 61.5 درصد و قیمت برق نیز 24.8 درصد شاهد افزایش بود.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2820392

شاخص قیمت انرژی (EPI) محاسبه‌شده توسط این آژانس نشان داد که قیمت انرژی مصرفی خانوارها در ماه اکتبر نسبت به سال گذشته میلادی 50.2 درصد افزایش یافت.

طبق محاسبات آژانس انرژی اتریش، برای پر کردن یک باک 50 لیتری معمولی با بنزین درجه یک، 85 یورو (نزدیک به 90 دلار) در ماه اکتبر هزینه داشت که 20 یورو بیشتر از ماه مشابه سال گذشته است.

در همین حال، در این گزارش آمده است که قیمت همین مقدار گازوئیل به طور متوسط 100 یورو در ماه اکتبر بوده است.

بر اساس این گزارش، از آنجایی که بسیاری از خانوارها در اتریش در بحبوحه بحران انرژی به دنبال منابع جایگزین گرمایش هستند، قیمت گلوله‌های چوب در ماه اکتبر نسبت به سال گذشته افزایش شدید 163 درصدی را تجربه کرد. قیمت هیزم نیز به میزان 81.7 درصد جهش کرد.