قیمت جهانی طلا امروز 1401/06/11- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

انتهای پیام/98


منبع: https://tn.ai/2768026

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.15 درصد افزایش به 1700 دلار و 14 سنت رسید.

بانک‌های مرکزی اروپا هم تصمیم دارند نرخ بهره خود را جهت مقابله با تورم افزایش دهد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، قیمت طلا در روز پنجشنبه برای پنجمین روز پیاپی کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم طی 6 هفته گذشته رسید. دلیل این کاهش قیمت را می‌توان بالا رفتن ارزش دلار آمریکا به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی‌بر بهبود اقتصاد این کشور دانست.

سود خزانه‌داری آمریکا به‌دنبال انتشار اطلاعات امیدوارکننده در مورد رشد تولید و کاهش بیکاری در این کشور افزایش یافت. تصمیم فدرال‌رزرو آمریکا برای بالا بردن دوباره نرخ بهره تقاضا برای طلا را پایین می‌آورد، چون هزینه نگهداری آن افزایش می‌یابد.

قیمت نقره امروز با 0.16 درصد افزایش به 17 دلار و 70 سنت رسید و پلاتین با 0.35 درصد افزایش 833 دلار و 67 سنت معامله می‌شود.

قیمت سایر فلزات هم کاهش‌یافته است. قیمت مس پس‌از اعلام وضع قرنطینه های کرونایی در شهر بزرگ چنگدو در چین و افزایش نگرانی در مورد تقاضا 0.06 کاهش یافت و به 340 دلار و 45 سنت رسید.

لورتا مستر، رییس فدرال رزرو کلیولند آمریکا در روز پنجشنبه گفت بانک مرکزی این کشور باید نرخ بهره را در اوایل سال آینده میلادی تا بیش‌از 4 درصد افزایش دهد و این رقم را تا پایان سال حفظ کند. این یکی است تندرویانه‌ترین اظهارنظرها از سوی سیاست‌مداران آمریکایی است.

تحلیلگران عقیده دارند قیمت طلا با وجود کاهش احتمالی ارزش دلار و سود خزانه‌داری آمریکا همچنان رو به کاهش خواهد بود. نگرانی در مورد سلامت اقتصاد چین هم تقاضا برای مصرف‌کننده را پایین می‌آورد.