قیمت مواد غذایی در انگلیس رکورد جدیدی زد- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

 هلن دیکینسون، مدیرعامل کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا، در این باره گفت: به دلیل فشارهای قابل توجهی که خرده‌فروشان با هزینه‌های مواد اولیه با آن مواجه بودند و به دلیل افزایش قیمت کالاها و انرژی و بازار کار فشرده، قیمت‌ها افزایش یافت.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2798931

تورم قیمت مواد غیرغذایی در سوپرمارکت‌ها در ماه اکتبر به 4.1 درصد افزایش یافت که نسبت به 3.3 درصد ثبت شده در ماه قبل افزایش نشان می دهد. قیمت‌های کلی مغازه‌ها اکنون 6.6 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

طبق گزارش کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا (BRC)، رشد قیمت مواد غذایی بسیار بالاتر از رقم 10.6 درصد ثبت شده در سپتامبر و نرخ متوسط ​​سه ماهه 9.7 درصد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بر اساس ارقام جدیدی که کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا (شاخص قیمت فروشگاه نیلسن) در روز چهارشنبه منتشر کرد، تورم مواد غذایی در این کشور طی ماه اکتبر در حالی به رکورد 11.6 درصد رسید که حتی مواد اولیه مانند چای، شیر و شکر بسیار گران‌تر شدند.

هزینه مواد غذایی تازه در مغازه های بریتانیا طی ماه اکتبر نسبت به سال گذشته 13.3 درصد افزایش یافت و نسبت به رقم 12.1 درصدی ثبت شده در سپتامبر که بزرگترین افزایش سالانه از سال 2005 بود یعنی زمانی که BRC شروع به جمع آوری داده ها کرد، به شدت افزایش نشان می‌دهد.

این گزارش نشان می‌دهد که اقلام ضروری مانند چای کیسه ای، شیر و شکر شاهد برخی از مهم ترین افزایش قیمت ها بوده اند.

وی در ادامه هشدار داد که در آستانه تعطیلات کریسمس برای خرده فروشان سخت خواهد بود که قیمت‌ها را بازهم افزایش ندهند.