ماجرای دیروز و امروز خاش/جمهوری اسلامی گاز داد؛ اغتشا ش گر گاز گرفت- اخبار نفت و انرژی – اخبار اقتصادی تسنیم

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2798920مراسمی که با حضور مسئولان ارشد کشوری و همچنین مسئولان استانی و محلی و بزرگان و معتمدین مردم در روز گذشته برگزار شد، نشان از این وحدت رویه در شهرستان، استان و پایتخت برای جبران کاستی‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، خاش یکی از شهرستان‌های استان پهناور سیستان‌وبلوچستان است که همطونان ما در این شهرستانِ واقع شده در جنوب شرقی ایران اسلامی، اغلب از قوم پرافتخار بلوچ هستند. بلوچ‌های ایرانی ساکن در شهرستان حاش، در پی کم‌کاری‌های صورت گرفته در دولت‌های قبلی از یک سو و مشکلات اجرای پروژه‌های گازرسانی در استان پهناور سیستان‌وبلوچستان از سوی دیگر، همواره در انتظار رسیدن خط لوله سراسری گاز به این شهرستان بوده‌اند.

زمانی‌که این دو رخداد در شهرستان خاش را در یک قاب نگاه می‌کنیم، می‌بینیم در حالی که مسئولان به فکر رفاه امروز و توسعه آینده شهرستان خاش، با تسریع در تخصیص بودجه و کار عملیاتی، سوخت گاز را به شهرستان خاش رساندند، در مقابل، برخی اغتشاش‌گران درحال آسیب‌زدن به اموال مردم این شهرستان هستند. از اینرو، خادم و خائن به مردم خاش، کاملا مشغولند، یکی گاز را به این مردم می‌رساند تا رفاه امروز و توسعه فردای آنها را تضمین کند، و دیگری اموال این مردم را می‌سوزاند و فضای زندگی روزانه آنها را به‌آشوب می‌کشد.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، در ادامه تلاش‌ها و پروژه‌های اجرا شده در دولت‌های قبلی، تکمیل طرح‌های گازرسانی در این استان در اولویت قرار گرفت و در این زمینه حتی از ظرفیت دیگر استان‌ها نیز به عنوان استان معین، برای تکمیل این پروژه‌ها بهره‌گرفته شد و حاصل کار شبانه‌روزی در یک‌سال اخیر، رسیدن گاز به شهرستان خاش در روز گذشته (12 آبان‌ماه) بود.

شرکت ملی گاز ایران , شرکت ملی گاز ایران , شرکت ملی گاز ایران , شرکت ملی گاز ایران , شرکت ملی گاز ایران ,

در حالی که شهرستان خاش دیروز پس از سالها انتظار، شاهد رسیدن گاز، این سوخت پاک و سرمایه ملی برای توسعه بود و مسئولان محلی شادمان از آینده پرامید توسعه در این شهرستان هستند، تعدادی از اغتشاش‌گران بدون توجه به این دستاورد بزرگ و بدون آنکه هدفی جز تخریب داشته باشند، تحت تأثیر فراخوان‌های معاندین و بدخواهان مردم، به فرمانداری خاش حمله کرده و ضمن آسیب زدن به اموال عمومی، از آتش زدن خودروهای مردم نیز ابایی نکردند.