ماسک بخش دیگری از سهام تسلای خود را فروخت- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

انتهای پیام/

در حالی که این خرید پرهزینه بود، حفظ توییتر ممکن است حتی بیشتر از این نیز هزینه در بر داشته باشد.

برخی از تبلیغ‌کنندگان، از جمله اپل و آمازون، ظاهرا بازگشته‌اند، اما طبق گفته ماسک، این پلتفرم در ماه نوامبر روزانه 4 میلیون دلار ضرر کرده است.

با وجود این که وی در ابتدا قصد داشت خودش بودجه مورد نیاز برای تصاحب شرکت توییتر را فراهم کند، در نهایت حدود 20 میلیارد دلار از سرمایه گذاران و بانک ها تامین کرد.

بر اساس داده های مؤسسه ریفینیتیو Refinitiv، سهام این میلیاردر معروف در خودروسازی تسلا اکنون به 13.4 درصد از حدود 17 درصد در سال گذشته رسیده است.

ایلان ماسک ماه گذشته میلادی 19.5 میلیون سهم خود را در تسلا به قیمت 3.95 میلیارد دلار فروخت. سرمایه گذاران این شرکت آمریکایی نگران هستند که ماسک توییتر را در لیست اولویت های خود از تسلا بالاتر قرار دهد، به خصوص که سهام این خودروساز در پایین ترین سطح دو سال گذشته معامله می شود.

فروش سهام این هفته ماسک پس از خرید 44 میلیارد دلاری از پلتفرم رسانه اجتماعی توییتر در ماه اکتبر، دومین سهام بزرگی است که وی رها کرده است.

بر اساس این گزارش، ارزش سهام فروخته شده توسط ایلان ماسک 3.6 میلیارد دلار بود که کل سهام تسلای فروخته شده توسط وی در سال جاری را به حدود 40 میلیارد دلار رساند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بر اساس پرونده هایی که روز پنجشنبه توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) منتشر شد، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، در روزهای اخیر 22 میلیون سهم دیگر از این شرکت سازنده خودروهای الکتریکی را فروخته است.

تونی سیکامور، تحلیلگر کارگزاری IG Markets به رویترز گفت: این کار (فروش سهام) اعتماد زیادی برای این شرکت ایجاد نمی‌کند، یا به خوبی نشان نمی‌دهد که توجه او به کجاست. وضعیت خوبی نیست من با بسیاری از سرمایه گذاران که سهام تسلا دارند صحبت کرده‌ام و آنها کاملاً نسبت به ایلان خشمگین هستند.

در میان اصلاحاتی که ماسک در پلتفرم توییتر و کارکنان خود بلافاصله پس از این خرید شروع کرد، این شرکت بیشتر تبلیغ کنندگان خود را که منبع اصلی درآمد آن بودند از دست داد.

 


منبع: https://tn.ai/2822318

تحلیلگران قبلاً هشدار داده بودند که ماسک ممکن است سهام بیشتری از شرکت تسلا را برای تامین مالی معامله توییتر خود بفروشد.