ماموریت ویژه رئیس جمهور به استاندار مازنداران برای صادرات محصولات کشاورزی- اخبار کشاورزی – اخبار اقتصادی تسنیم

سید محمود حسینی‌پور نوری استاندار مازندران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: در حال حاضر مازندران با بلاروس، ترکمنستان، روسیه، هند و چین تفاهم نامه‌هایی برای تبادل محصولات کشاورزی دارد. در صادرات به چین محصولاتی را مانند پرتقال، کیوی و خاویار دنبال می شود و تفاهم نامه هایی نیز در این زمینه به امضا رسیده است.

استاندار مازندران گفت: شرایط صادرات هوایی محصولات صادراتی فراهم شده است؛ همچنین بندر امیر آباد مازندران نیز به زودی به سیستم رورو مجهز می شود، بر این اساس به دنبال خرید کشتی های مخصوص رورو هستیم که برای تجارت محصولات کشاورزی مزیت خوبی به حساب می آید. 

وی افزود: رئیس جمهور به من ماموریت داده است که زمینه صادرات محصولات کشاورزی استان مازندران به دیگر کشور ها را فراهم کنم.

حسینی‌پور نوری گفت: هدف گذاری شده است که بتوانیم تا 250 هزار تن مرکبات به کشور های دیگر صادر شود و تفاهم نامه های بهداشتی برای صادرات این محصول به کشور های روسیه، هند و چین منعقد شده است. 

استاندار مازندران ادامه داد: کارشناسان دو کشور برای انتقال تجربیات استان مازنداران در زمینه ایجاد واحدهای گلخانه ای مذاکره و تفاهم نامه های داشته اند.

وی افزود: تکنولوژی بذور، ماشین آلات کشاورزی، تولید ماهی خاویار و پرورش آبزیان در قفس   از جمله مواردی است که با کشور های آفریقایی به ویژه کشور های غرب آفریقا می توانیم همکاری داشته باشیم.

همکاری  اقتصادی مازندران با کشور های غرب آفریقا

 استاندار مازندران افزود: برای صادرات مرکبات با کشور چین تخفیف 50 درصدی در نظر گرفته شده است که گشایش خوبی برای صادرات این محصول می تواند ایجاد کند.

وی اظهار داشت: تولید خاویار در مازندران تا 5 سال آینده سه برابر می‌شود که به صورت پرورش ماهی در دریا انجام می‌شود.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2796238

برنامه ریزی برای صادرات 250 هزار تن مرکبات مازندران

وی تصریح کرد: برای تبادل تجربیات در زمینه نگهداری از جنگل‌ها و پرورش گوزن میان استان مازنداران و کشور غنا تفاهم نامه به امضا می رسد.

حسینی‌پور نوری گفت: استان مازنداران از استان های پیشرو در بخش کشاورزی است و با توجه به اینکه کشورهای آفریقای در حال توسعه کشاورزی خود هستند به دانش ما در بخش کشاورزی نیازمند هستند که برنامه های برای همکاری با این کشور ها داریم.