مردان آلفا، امگا، بتا و … چه نوع شخصیتی دارند؟

اسپنسر ادامه می‌دهد: “گاماها در دنیای خودشان زندگی می کنند، دنیایی که حول محور خودشان می‌چرخد، و این برای هر کسی که می‌خواهد وارد آن دنیا شود و بخشی از آن بماند، می‌تواند سخت باشد. به این ترتیب، گاماها باید قبول کنند که ما باید به خودمان و اهدافمان وفادار بمانیم، و هرج و مرجی که ممکن است در افراد و محیط اطرافمان ایجاد شود. مرا بپذیرید. زیرا ما نمی توانیم همه چیز را کنترل کنیم…گاهی اوقات باید رها شویم و جریانات زندگی را یاد بگیریم.”

شخصیت امگا

“به این دلیل، بهترین آلفاها کسانی هستند که نه تنها بداند که چطور می تواند بهترین فرد باشد، بلکه بداند که حفظ تعادل در زندگی همیشه برای موفقیت واقعی لازم است.” او نتیجه می گیرد: “با داشتن این نوع ولع رهبری و قدرت، آلفاها ممکن است بیش از حد کار کنند، استرس داشته باشند و از زندگی شخصی خود دور شوند”.

شخصیت بتا

اسپنسر می‌گوید: “گاما شخصیتی پرتلاش، بیش از حد سازمان‌ یافته، مطمئن و مستقل است. او ارزش خود را می داند و با افتخار به اعمالش و همچنین با وفادار ماندن به خود و نیازش به موفقیت در زندگی دست پیدا می کند. مهمتر از آن، او برای انجام این کار به هیچ کس دیگری (یا شغلی!) متکی نیست.”

 


منبع: https://www.eghtesadonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-30/669237-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%84%D9%81%D8%A7-%D8%A7%D9%85%DA%AF%D8%A7-%D8%A8%D8%AA%D8%A7-%DA%86%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%B9-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF

یک شخصیت سیگما بهتر است این موضوع را به خاطر بسپارد، و توجه داشته باشد که اگر اجازه دهند همه چیز بیشتر پیش برود، احتمال اینکه در ارتباط بمانند و اعتماد دیگران را جلب کنند را افزایش می دهند.

سخن پایانی:

معمولا امگا به عنوان شخصیتی که احساسات خود را سرکوب می کند، شناخته شده است یعنی نمی توانند آزادانه احساسات خود را ابراز کنند و بنابراین اغلب تحت تاثیر فشار احساسات سرکوب شده خود قرار دارند. آن‌ها برای فرار از ابراز احساسات از فیلم‌ها و داستان‌هایی استفاده می کنند، اما آرزوی روابط عمیق یک به یک را دارند.

با این حال، اگر این طرز فکر را داشته باشید، نمی‌توان انکار کنید که تست‌های شخصیتی می‌توانند فوق‌العاده مفید باشند، زیرا آن‌ها بینشی از روانشناسی ما در آن روز خاص به ما ارائه می‌دهند. روانشناسان و برنامه های تلویزیون و رادیو با تشریح شش تیپ شخصیتی اصلی، کارها را حتی ساده تر کرده است.

شناخت شخصیت مردان آلفا، امگا، بتا، سیگما، دلتا، گاما و ..

او ادامه می‌دهد:”بتاها می‌خواهند با دیگران سازگار شوند و به دنبال پذیرش باشند. در حقیقت، دنیا ممکن است گاهی اوقات برای یک بتا محلی خشن به نظر برسد، بنابراین برای او مهم است که بداند مهربان بودن، واکنش‌ناپذیر بودن و غیرانفجاری بودن می‌تواند قدرت بزرگی برای او در زندگی باشد. محافظت از قلب او و دانستن ارزش خود در اعماق وجودش، تمرین قدرتمندی برای او محسوب می شود، همانطور که قدرت داشتن برای او در گرو دانشی بیشتر از حدی است که او می داند.

شخصیت گاما 

اسپنسر می‌افزاید: “دلتاها روشی منحصربه‌فرد و همدلانه برای برقراری ارتباط با مردم دارند و اگرچه ممکن است همیشه گذشته‌شان را برای شنیدن به همه افراد نشان ندهند، اما برای ارتباط با مردم و کمک به آنها در زندگی وقت می‌گذارند. در واقع، یک دلتا دائماً می خواهد پیشرفت کند و از تجربیات گذشته خود درس یاد بگیرد. با این حال، دلتاها باید کمتر روی آنچه که زندگی برای آنها رقم زده، تمرکز کند و بیشتر روی آنچه که زندگی می تواند برای آنها انجام دهد تمرکز کند.»

شخصیت سیگما

اگر جزء دسته دوم هستید، کاملاً احساس شما قابل درک است. به هر حال، شناخت شخصیت خودتان قرار است چیزی شبیه به یک یادگیری مداوم باشد،در صورتی که ترجیح می دهید، بدون میانبری در کار پیش بروید، این شخصیت شناسی به کمک شما می آید. همانطور که فشار خون شما در طول هفته بالا و پایین می شود، شخصیت شما نیز با هر تجربه جدید تغییر می کند و عوض می شود.

یکی از مباحث جذاب برای افراد شخصیت شناسی است.همانطور که در قسمت بالا توضیح داده شد شخصیت های مختلف ویژگی های متفاوتی دارند و برخی از ویژگی ها در آنها پر رنگ تر است.به همین دلیل تیپ های شخصیتی براساس ویژگی های خود در تقسیم بندی های متفاوتی نظیر دلتا،گاما،آلفاو..و قرار می گیرند.با بررسی هر یک از تیپ های شخصیتی که در این مطلب ارائه کردیم،تیپ شخصیتی خود را بشناسید.

اسپنسر می‌گوید: “دلتاها علیرغم اینکه افراد خوش صحبتی هستند، گاهی خجالتی هستند، ولی ارتباطات خوبی با سایر افراد دارند. دلتا تمام ویژگی های آلفاها را دارند، اما تمایل دارد خودشان، امیدها و رویاهایشان را برای خودشان نگه دارد، از ترس شکسته شدن قلبش و از اینکه احساساتش خطشه دار شود، از برقراری رابطه دوری می کند. از آنجایی که در گذشته تجارب تلخی داشته، یک دلتا معمولاً بسیار واقع بینانه است و اغلب به اطرافیان خود کمک می کند تا راه یا مسیر منطقی تری را دنبال کنند.”

برای این منظور، مطمئن شوید که این مقاله را در نشانگرهای کامپیوتر خود ذخیره کنید، زیرا ارزش آن را دارد که هر چند وقت یکبار برای راهنمایی دوباره آن را بررسی کنید.

شخصیت آلفا

«آلفا یک رهبر است. اسپنسر می‌گوید: “او در هر کاری که انجام می‌دهد مطمئن، قدرتمند و مطمئن است”.”این تیپ‌های شخصیتی از انجام هیچ کاری دریغ نمی‌کنند، تمایل دارند مسئولیت هدایت و ریاست گروهای دوستی‌ها را برعهده داشته باشند و با قدرت تیم‌های خود را در کار رهبری کنند. مدیر عاملان زیادی تمایل دارند که شخصیت آلفا داشته باشند، زیرا از تلاش برای بهترین بودن و به چالش کشیدن لذت می برند. شخصیت آلفا ارزش خود را می‌داند و با حفظ مسیر و وفاداری به خود و نیازهایش در زندگی به موفقیت دست پیدا می کند.”

اسپنسر می‌گوید: “سیگما ترسناک، وفادار، احساسی و کاملاً گریزان است، او اضافه می‌کند که”سیگما بسیار شبیه آلفاها است، اما با احساسات زیاد!» او در ادامه توضیح می‌دهد: «سیگماها جذاب و قدرتمند هستند، به راحتی توجه را جلب می‌کنند، اما در عین حال خوشحال می‌شوند که در صورت نیاز، عقب نشینی کنند. آنها می دانند چگونه بازی را انجام دهند.”

اسپنسر توضیح می‌دهد: “شخصیت بتا دوستانه است، دوست دارد مفید باشد، همیشه سعی می‌کند از تعارض اجتناب کند و می‌خواهد خود را با جمع هماهنگ کند، و او در هسته‌ی اصلی خود مهربان است. او به دلیل نیاز به کمک به اطرافیانش سخت کوش و پرتلاش خوانده می شود، او وفادار است و همیشه دوستانش را در اولویت قرار می دهد، اما در عین حال برای آسیب دیدن بی پناه تر از هر کسی است.”

سیگماها به روابطی در زندگی که برای آنها ارزش قائل هستند اختصاص دارند و به طور باورنکردنی به آنها وفادار هستند و رمز و راز آنها ناشی از حس ذاتی اعتماد آنها به خودشان است. با وجود این اعتماد به نفس، سیگماها این توانایی را هم دارد که آسیب پذیر باشد.

مردان جذاب

اسپنسر می‌گوید: “امگا‌ها باهوش، رمانتیک، گاهی کمی درون‌گرا و بیش از حد حساس هستند. اسپنسر می‌افزاید: “معمولاً امگا‌ها علاقه مندان به کتاب یا اهل مطالعه، عمیقاً رمانتیک، پرشور هستند و تمایل دارند خود را وقف زندگیشان کنند. این می‌تواند گاهی بر توانایی آنها برای پیدا کردن دوستان جدید، ملاقات با شریک زندگی و یا وفق دادن در زندگی تأثیر منفی بگذارد.

راز آنها از حس ذاتی اعتماد به خودشان سرچشمه می گیرد. اسپنسر معرفی شخصیت امگاها را با این جمله به پایان می‌رساند: «امگا تلاش می کنند تا کتاب خواندن را به پایان برسانند و با شجاعت و دلاوری خود را در جریانی چیزی که زندگی برای آنها خواسته قرار می دهند. پیوستن به یک ورزش تیمی برای این افراد تکرو مفید خواهد بود و به آن‌ها کمک می‌کند تا احساس کنند بخشی از چیزی بزرگتر هستند.»

شخصیت دلتا

به گزارش اقتصاد آنلاین، آیا شما جزء آن دسته افرادی هستید که مشتاقانه در تستهای شخصیتی شرکت می کنید و هر بار نتایج را با دقت یادداشت می کنید؟ آیا در آزمون شخصیت شناسی مایرز-بریگز شرکت کرده اید؟ حتی بیشتر از یک بار؟ یا آیا شما جزء آن دسته افرادی هستید که ایده تیپ های شخصیتی را کمی … خوب، در بهترین حالت، کمی تخریب گر می بینید. با انواع تیپ شخصیتی زنان و مردان؛ و ویژگی های شخصیت آلفا، بتا، امگا، گاما، دلتا و سیگما در این مطلب آشنا شوید.

ویژگی شخصیت آلفا، بتا، امگا، گاما، دلتا و سیگما

اگر نظری مشابه نویسنده این متن داشته باشید، متوجه خواهید شد که بسته به روز، هفته، ماه یا سال ممکن است شخصیت شما به چندین نوع شخصیتی در لیست زیر مرتبط باشید. البته نه فقط به توصیفات اولیه آنها، بلکه به نقاط قوت، به نقاط ضعف و درسهایی که باید یاد بگیرد هم مربوط می شوند.