مزایا و معایب دریچه بازدید داکت اسپلیت آسمونی

گروه صنعتی تهویه سان با بیش از 25 سال سابقه تولید انواع محصولات سیستم هوارسانی، خنک‌سازی و حرارتی بهترین محل برای خرید لوازم مورد نیاز کانال کشی داکت اسپلیت در کشور است. با خرید تمامی محصولات مورد نیاز بدون وجود هیچ‌گونه واسطه‌ای شاهد پایین آمدن هزینه نهایی شده و از طرفی از بهترین و مرغب‌ترین لوازم تولید شده در کشور بهره ببرید. جهت ارتباط با نماینده فروش تهویه سان با شماره دریچه بازدید داکت اسپلیت تلفن … تماس گرفته یا در برنامه واتس‌آپ به وی پیام ارسال نمایید.

پس از برشِ اضلاع فریم، گوشه های فریم را در هر مقطع به صورت ۴۵ درجه برش می‌زنیم تا هریک از کرنرهای فریم به صورت کاملاً گونیا آماده‌ی اتصال به‌ یکدیگر شود. این گوشه‌ یا کرنرها با حالت پِرسی و بدون استفاده از جوش یا هر وسیله‌ی دیگری که از زییاییِ رُخِ دریچه بازدید داکت اسپلیت کم کند به هم متصل می‌شوند. همزمان با آماده شدنِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت شیاردار لولایی، اگر بخواهیم دریچه بازدید داکت اسپلیت را به صورت پیچ ازرو نصب نماییم بر روی بدنه‌ی بیرونی فریم، جاهای پیچ را به صورت فابریک حک می نماییم تا برجستگیِ پیچ ها از راستای افقِ فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت بیرون نزند و موجب زدگیِ کاربر در محیط نگردد.

موارد استفاده دریچه داکت اسپلیت پلاستیکی

دریچه بازدید داکت اسپلیت پی وی سی از یک فریم تشکیل شده که در پیرامون دریچه بازدید داکت اسپلیت این محصول را احاطه می‌نماید.درب دریچه بازدید داکت اسپلیت پی وی سی روی قاب آن تعبیه می‌شود. به وسیله دستگاه سی ان سی می‌توان طرح و نقش های مختلف روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت طراحی کرد. در فضاهایی که برای دمشِ هوای دستگاههای فن کوئل از دریچه اسلوت استفاده گشته، برای هماهنگی و تناسب بیشتر در طراحیِ داخلی و معماریِ ساختمان، برای مدلِ دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز از مدلِ خطیِ اسلوت استفاده می‌شود. در واقع دریچه طرح اسلوت که بر روی بدنه دریچه بازدید نصب می‌شود وظیفه هوارسانیِ برگشتِ دستگاه را به عهده می گیرد.

بهترین گزینه دریچه بازدید برای سیستم داکت اسپلیت در مناطق مرطوب کشور نظیر شمال و جنوب ایران دریچه داکت اسپلیت PVC است. همچنین برخی از معماران جهت کاهش محل تجمع حشرات در کنار تنوع رنگی بالا از این نوع دریچه بهره خواهند برد. تعداد جای پیچ ها بر روی فریم و نیز تعداد قفل ها بر روی درب به طور مستقیم به ابعاد دریچه بازدید داکت اسپلیت بستگی دارد و این تعداد در ابعاد بزرگتر دریچه بیشتر خواهد بود.

الف-۸- دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک آلومینیوم وزنه ای

این کار باید همزمان با مراحل ساخت و قبل از رنگ کاری صورت گیرد تا مشکل یا موردی مثل خشدارشدن و… بوجود نیاید.البته خودِ قفل ها پس از رنگ بر روی بدنه ی دریچه داکت اسپلیت تعبیه می شوند تا زیباییِ خود را از دست ندهند. پس از اتمام مراحلِ یادشده،برای زیباییِ سطوح دریچه داکت اسپلیت و خارج کردنِ ظاهرِ آن از حالت کارگاهی به شکل فانتزی و متناسب با نمای محیط باید از رنگ کوره ای استاتیک بر روی کلیه ی سطوح دریچه داکت اسپلیت بهره بگیریم.این نوع رنگ کوره ای استاتیک در کُدهای متنوع و گوناگون هم باعثِ شکیل ترشدنِ ساختار و نمای دریچه داکت اسپلیت می گردد،هم تناسبِ نمایی بین دریچه داکت اسپلیت با محیط ایجاد می کند و هم سطوح دریچه داکت اسپلیت را در برابر عوامل تخریبی و فرسایشی از جمله ضربه، نورخورشید یا مواد خورنده و… محفوظ می دارد. کدرنگ های متعارف عبارت از سفید،کرم،قهوه ای،نقره ای،طوسی و مشکی می باشد.اما محدودیتی به لحاظ انتخاب کدرنگ وجود ندارد.

اگر دریچه بازدید داکت اسپلیت قرار باشد به شکل پیچ از رو نصب شود باید قبل از عملیات رنگ کاری بر روی نمای فریم به تعداد کافی بصورت پرسی جای پیچ ایجاد شود. با توجه به لولایی بودن درب در این مدل باید ضخامت لولا از میزان ابعاد داخلی کسر شود. با توجه به مسطح بودن سطوح درب دریچه بازدید داکت اسپلیت، برای استحکام بیشتر و عدم تاخوردگی و یا دفرمه شدن قسمت های داخلی در محیط درب یک لبه ی 1/5 سانتی متری به داخل ایجاد می شود.

  • اما اگر بر اساس نیاز مشتری قرار به تولید و نصب دریچه بازدید داکت به شکل توکار باشد؛ باید محل پیچ در قسمت‌های مخفی چارچوب داخلی و دیواره قاب اصلی تعبیه شود تا پس از نصب دریچه هیچگونه ردی از پیچ نمایان نشود.
  • طول و عرض این فریم به صورت ۴۵ درجه برش داده می‌شود تا وقتی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد زاویه ۹۰ درجه و گونیا را تشکیل دهد.
  • تعدادِ قفل های دربِ دریچه بازدید داکت اسپلیت طرح اسلوت معمولا دو عدد است که بنا به بزرگیِ درب دریچه، این تعداد بیشتر هم می کردد.
  • در زمان برشِ ابعاد فریم باید از هربُعد از اضلاع به میزان نیم سانت جهت بادخور کم نماییم تا دریچه بازدید داکت اسپلیت پس از ساخته شدن به راحتی در جای خود جانمایی شود.
  • لازم به ذکر می‌باشد که در این مرحله باید جای پیچ ها روی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت جانمایی گردد.
مزایا و معایب دریچه بازدید داکت اسپلیت آسمونی این قاب،وزنِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت pvc را بر روی خود تحمل نموده و در واقع درب دریچه بر روی آن سوار می‌شود. همانطور که اشاره گردید با دستگاه سی ان سی همزمان بر روی درب و قابِ دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌توان به اصطلاح ابزارِ فانتزی با طرح ها و نقوشِ مختلف اجرا کرد. از جمله مزایای دریچه بازدید داکت اسپلیت pvc می‌توان به خاصیتِ ضدآب بودنِ آن اشاره کرد.در واقع این دریچه، هم ماهیتِ مشابه با ام دی اف را دارا است و هم ویژگیِ ضدآب بودن را دارد. دریچه بازدید داکت اسپلیت pvc در ابعاد مختلف و در نمونه های متنوع تولید و عرضه می‌شود. اگر دستگاه داکت اسپلیت نیاز به تامین هوای تازه جهت محفظه‌ی خود داشته باشد و فاصله‌ی دربی که قرار است به صورت وزنه‌ای برای بازدیدِ آن تعبیه گردد به میزانی باشد که به راحتی درب را به صورت وزنه‌ای جابجا کرد و دوباره در محل خود جانمایی کرد، می‌توان از دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک وزنه‌ای به عنوان یک گزینه مناسب با امکان تامین هوای تازه استفاده کرد. یابد.برای ساخت این مدل درب باید در داخل ساختار ورقِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به تعداد یک یا دو شیارِ محیطی ایجاد نمود.با ایجاد و اتمام شیارهای چهارگوش در ساختار درب دریچه بازدید داکت اسپلیت، درب دریچه نمودِ اصلیِ خود را بازمی یابد.برای استحکام درب دریچه بازدید داکت اسپلیت یک سیستم خم کاری در دورتادورِ حاشیه ی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت ایجاد می کنیم که درب دچار تاب خوردگی یا حالت دِفرمه پیدا نکند.