موردی که خیلی ها از همسرشون پنهان می کنن

فریبکاری و گول زدن دیگران به بی‌اعتمادی دامن می‌زند. زمانی که اعتماد از بین می‌رود، دوباره به دست آوردن آن، به ویژه برای افرادی که به همسر یا نامزد خود خیانت کرده‌اند، بسیار دشوار است.

صادق باشید، باید توانایی درک و بیان اینکه چرا رفتارهای بد رخ داده است را داشته باشید. نمی‌توانید با گفتن “نمی‌دانم” از خودتان سلب مسئولیت کنید. برای این که علت این پنهان کاری و علت دوباره تکرار نشدن آن را بفهمید، باید به سختی تلاش کنید.

اگر شما آن همسر خیانتکار، دروغگو و پنهان کار هستید، با تغییر دادن رفتارهایتان نشان بدهید که آن رفتارهای ناپسند را کنار گذاشته‌اید و دیگر راز، دروغ و خیانتی در رابطه‌تان وجود ندارد. کاملاً شفاف، صادق و روراست باشید.

تصمیم بگیرید که گذشته را با اتکاء به عشق خود فراموش کنید. از کنکاش درباره موقعیتی که اعتمادتان را خدشه‌دار ساخته است، دست بردارید.

ببخشید تا بخشیده شوید

کتاب‌های خودیاری مرتبط با تقویت یک رابطه‌ی مبتنی بر اعتماد را به تنهایی و با همسرتان مطالعه کنید.

پنهان کاری در رابطه نوعی فریبکاری است. صداقت همواره بهترین رویه است و مخفی‌کاری در موازین اخلاقی اکثر ما مترادف با دروغگویی است. اکثر ما فریبکاری و دروغگویی را فقط در مهلکه‌هایی سخت، مانند زمانی می‌پذیریم که برای نجات دادن زندگی دیگری یا جان سالم به دربردن از یک فاجعه تلاش می‌کنیم.

پنهان‌کاری همسر کانون خیانت است. از نظر پنهان داشتن واقعیت‌های مهم زمینه را برای فریبکاری یا خیانت بیشتر آماده می‌کند. حال آن که صادق و روراست بودن با شریک زندگی یک ارتباط صادقانه و صمیمانه را تقویت می‌کند.

مخفی نگه داشتن اعتیاد یا سوءمصرف مواد مخدر

از کلماتی که دعوا به راه می‌اندازد، استفاده نکنید. بدون آن که انگشت اتهام را به طرف همسرتان بگیرید و او را سرزنش کنید، درباره باورها و احساسات خودتان حرف بزنید. کلماتی مانند باید، هرگز و همیشه را از گفتارتان حذف کنید.

مشکلات شغلی

جملاتی که شنیدنش از زبان شوهر یعنی زنگ خطر

مشکلات حقوقی

به خاطر داشته باشید:

دروغگویی بنیان رابطه را سست می‌کند و همسران را از هم دور می‌کند. حتماً با ما موافق هستید که وقتی مچ فردی را هنگام دروغگویی می‌گیرید یا از پنهان‌کاری او پرده برمی‌دارید، علاقه‌تان به او کمتر می‌شود.

راهکارهای بازسازی اعتماد در رابطه

دیدار مخفیانه دوستان و خانواده

عدم پنهان کاری و به عهده گرفتن مسئولیت رفتارهای خود در یک رابطه عاطفی، باعث افزایش حس اعتماد و صمیمیت همسران می‌شود. این مقاله بیان می‌کند در یک رابطه عاطفی سالم، لازم است چه مسائلی را با همسر خود به اشتراک بگذارید و چه مسائلی را می‌توانید از او مخفی نگه دارید. همچنین راهکارهایی جهت جلوگیری از تداوم پنهان کاری و بازسازی اعتماد از دست رفته ارائه می‌دهد. اما گاهی ترمیم رابطه‌ای که در آن بی‌اعتمادی وجود دارد آسان نیست و در این راه یاری جویی از متخصص و مشاور مجرب می‌تواند بسیار راهگشا باشد. برای ارتباط با مشاورین میم می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین یا تلفنی بهره ببرید، به “اپلیکیشن میم” مراجعه نمایید یا سوالات خود را در قسمت “سوالات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید” مطرح کنید.

مسئولیت اعمال و تصمیم‌هایتان را به عهده بگیرید. حالت تدافعی جز به راه انداختن جرو بحث یا تشدید بحران فایده‌ای ندارد.

نخستین و مهم‌ترین دلیل پنهان‌کاری در زندگی مشترک، به ویژه از جانب زن‌ها این است که همسر پنهان‌کار رغبتی به صادق بودن ندارد و نگران است مبادا برملا شدن این راز همسرش را آزرده کند یا به رابطه‌شان آسیب بزند. در واقع همسران با این پنهان‌کاری‌ها سعی می‌کنند که با نارضایتی همسرشان مواجه نشوند.

رایج ترین مسئله ای که افراد از همسران خود پنهان می کنند

مخفی‌کاری زوجین دلایل متعددی دارد که مهم‌ترین آنها براساس نتایج یک پژوهش عبارت است از:

چطور رفتار همسرمان را بعد از ازدواج اصلاح کنیم


به گزارش اقتصاد آنلاین؛ مخفی کردن موضوعات از همسر می‌تواند دلایل متعددی از جمله ترس و خجالت از بازگویی حوادث پیش آمده یا اشتباهات انجام شده داشته باشد. بدون وجود اعتماد متقابل، زندگی مشترک ادامه نخواهد یافت و با مشکلات جدی روبه‌رو خواهد شد. اگر در زندگی مشترک شما و همسرتان پنهان کاری وجود دارد، زمان آن فرا رسیده که با اتخاذ راهکارهای مناسب، روند مخرب پنهان کاری و بی اعتمادی را متوقف کنید.

پرداخت نکردن قبض‌ها و صورت حساب‌ها

روابط زناشویی

  راه‌های کنار آمدن با هوو (چطور با زن دوم شوهرم کنار بیام؟)

عواقب پنهان کاری در زندگی مشترک

مخفی نگه داشتن رازهای مرتبط با موضوعات زیر بیشترین خطر را برای زندگی مشترک دارد:

برای جلب اعتماد یکدیگر لازم است که هر دو نفرتان تعهدها و مسئولیت‌هایتان نسبت به یکدیگر و نسبت به زندگی مشترکتان را تجدید کنید.

شرمساری محرک دیگری برای مخفی‌کاری است، افرادی که یک رابطه عاشقانه را شروع می‌کنند، از این می‌ترسند که رفتارها و اعمال آنها نه تنها به نارضایتی عشق‌شان، بلکه منجر به از دست دادن او بشود.

به یاد داشته باشید که به زمان، صبر، صداقت، تعهد، عشق و بخشش نیاز دارید.

در یک کلام:

درست است که در هر ازدواجی به کمی حریم شخصی نیاز هست، ولی حریم شخصی با پنهان کاری تفاوت زیادی دارد. درک تفاوت این دو موضوع و رعایت اصول اعتماد و صداقت در  ازدواج، کمک می‌کند بتوانیم رابطه سالم‌تر و پایدارتری را تجربه کنیم. وجود مخفی کاری یا وجود صداقت در ازدواج، بر کیفیت ارتباط همسران تاثیر به‌سزایی دارد.


اگر مخفی‌کاری‌هایتان زندگی مشترکتان را به خطر انداخته است، با توجه به راهکارهای زیر می‌توانید دوباره اعتماد را به رابطه‌تان برگردانید:

مسائل جزئی و کوچک به اندازه مسائل بزرگ اهمیت دارد.

مخرب‌ترین نوع پنهان‌کاری دقیقاً به همان رازی مربوط می‌شود که می‌ترسید فاش شدن آن نارضایتی همسرتان را در پی داشته باشد. واقعیت این است که مخفی نگه داشتن رازهایی که در هویتتان ریشه دارد، مانع از آن می‌شود که نامزدتان به خوبی شما را بشناسد و با عیب‌هایتان آشنا شود.

رازهایی که بنیان ازدواج را به خطر می‌اندازد

پنهان کاری روابط زناشویی

در این زمینه بخوانید؛

اگر برایتان سوال است که مخفی نگه داشتن یک موضوع خاص، شامل پنهان‌کاری می‌شود یا تلاش برای رعایت حریم شخصی است، از خودتان بپرسید که: “اگر فردی که این راز را از او مخفی می‌کنم، متوجه تمام حقیقت بشود، آیا از دست من عصبانی یا آزرده خاطر خواهد شد؟”اگر پاسختان مثبت است، در حال مخفی‌کاری هستید. برای مثال نگاه کردن فیلم‌های مستهجن یکی از رفتارهایی است که بسیاری از افراد آن را از همسرانشان مخفی می‌کنند. به همین نحو زاغ سیاه کسی را چوب زدن، فالگوش ایستادن و کسی را تعقیب کردن و به عبارتی تمام این کاراگاه بازی‌هایی که در مورد همسرتان انجام می‌دهید، نیز رفتارهایی است که همسران را به پنهان‌کاری وادار می‌کند. رفتار اول مصداقی از خیانت جنسی است و رفتار دوم واکنش متداول به خیانت است. درهر حال هر دو مورد نمونه‌ی بارزی از پنهان‌کاری همسران است.

دلایل پنهان‌کاری

مخفی‌کاری حالتی است که آگاهانه تصمیم می‌گیرید تا اطلاعاتتان را از یک یا چند نفر پنهان کنید. به طور کلی ورای مقتضیات رازداری حرفه‌ای، زمانی که تصمیم می‌گیرید موضوعی را از دیگران مخفی کنید، از این واهمه دارید که مبادا برملا شدن این راز به خودتان یا دیگران آسیب بزند. علت اصلی پنهان‌کاری غالباً ترس از انتقام‌جویی و یا قضاوت شدن است. زمانی که رازتان به خطر می‌افتد، احساس می‌کنید که کنترلتان را بر این اطلاعات مهم از دست داده‌اید و ترس از واکنش‌های اطرافیان مشوش و نگرانتان می‌کند.

در این شرایط مضطرب، هراسان، نگران و عصبانی می‌شوید و می‌خواهید خودتان را از مهلکه‌ی فاش شدن اسرار و فردی که ممکن است رازهایتان را برملا کند، دور کنید.

ترمیم رابطه و بازیابی اعتماد زمان می‌برد و توقع نداشته باشید که همه چیز یک شبه حل شود. نمی‌توان مدت زمان معینی را برای اصلاح رابطه تعیین کرد، اما وقتی اعتماد بینتان دوباره شکل بگیرد، خودتان متوجه می‌شوید.

خیانت و رابطه نامشروع

به یکدیگر یادآوری کنید که هر دو نفر حق دارید، در ازاء سوالاتی که درباره خیانت و مخفی‌کاری می‌پرسید، پاسخ‌هایی شفاف و صادقانه دریافت کنید.

پول قرض دادن

همسر آزرده خاطر باید درد و ناراحتی خود را بیان کند. همسر پنهان‌کار باید بپذیرد که خیانت و دروغگویی او آسیبی جدی به رابطه‌شان زده است، با همسر خود همدردی کند و نشان بدهد که ناراحتی او برایش مهم است. این همدردی زخم‌های دیگری را التیام می‌دهد.

به حرف‌های یکدیگر با دقت گوش بدهید

به احساسات درونی خودتان توجه کنید و آنها را با یکدیگر در میان بگذارید. صرف نظر از این که کدامیک قربانی و کدامیک مجرم هستید، می‌توانید به یکدیگر دلداری بدهید و همدیگر را آرام کنید.

لطفا شیوه صحیح صحبت کردن با همسر خود را بیاموزید !

به یاد آوردن اتفاقات ناخوشایند و بحث کردن درباره آنها اشکالی ندارد. شاید این تجربیات تلخ را فراموش نکرده باشید، اما اگر تلاش کنید، درد و ناراحتی مربوط به آن در نهایت برطرف می‌شود.

اعتماد و صداقت برای موفقیت ازدواج حیاتی است. مرز باریکی بین رازهای قابل پذیرش و مخفی‌کاری‌های مخرب ازدواج وجود دارد. اگر احساس می‌کنید که از هم دور شده‌اید و فکر می‌کنید که مخفی کاری دلیل این سردی رابطه است، بهتر است به یک مشاور مجرب مراجعه کنید. همسری که متوجه می‌شود، شریک زندگیش به او دروغ گفته، نیمی از حقیقت را کتمان کرده یا اطلاعات مهمی را از او مخفی کرده، حس می‌کند که مورد خیانت قرار گرفته است. بخشیدن این خیانت‌ها و برگشت به زندگی عادی دشوار است و ممکن است همسر خیانت دیده هرگز نتواند دوباره کاملاً به شریک فریبکارش اعتماد کند. با مشاورتان صادق باشید تا ایشان درک بهتری از علل زیرپا گذاشته شدن اعتماد داشته باشند. برای رشد خودتان و بهبود شخصیت‌تان تلاش کنید و از راهنمایی‌ها بهره بگیرید.


منبع: https://www.eghtesadonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-30/663142-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%AE%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1%D8%B4%D9%88%D9%86-%D9%BE%D9%86%D9%87%D8%A7%D9%86-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D9%86

با همفکری همسرتان اهداف خاصی را برای نجات زندگی‌تان تعریف کنید. شفاف و صادقانه درباره اهدافتان حرف بزنید و روند پیشرفتتان را مرتب بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه چیز روبه‌راه است.

پنهان کاری روابط زناشویی

حریم شخصی یا پنهان کاری؟

مخفی نگه داشتن رازهای بزرگ نوعی فریب است. هر چه زمان بیشتری می‌گذرد، گفتن واقعیت سخت‌تر می‌شود.

حریم شخصی شرایط یا حالتی است که فرد می‌تواند بدون دخالت و نظارت دیگران عمل کند. برای مثال زمانی که مراسمی را ترک می‌کنید و به حریم شخصی خانه خود بازمی‌گردید، فردی که در آن مراسم کنار شما نشسته بود، دیگر نمی‌تواند به شما زل بزند، با شما حرف بزند یا به نحوی آزرده خاطرتان کند. مخفی نگهداشتن امور شخصی مستلزم این است که حد و مرزهایی را متناسب با باورها، ارزش‌ها و نیازهای فردی خود تعریف کنید. اگر فردی به حریم شخصیتان تجاوز کند، عصبانی می‌شوید و به حق تصمیم می‌گیرید که از آن فرد بی‌ملاحظه و مزاحم دوری کنید.

اطلاع ندادن درباره ابتلا به بیماری

۱۴ رفتاری که نباید در زندگی مشترک تحمل کرد!