نرخ تورم در اتحادیه اروپا باز هم رکورد زد- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، آژانس آمار اروپا موسوم به یورواستات روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که رشد قیمت‌ها در اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر 10.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و رکورد جدیدی را در این بلوک 27 کشوری ثبت کرده است.

در عین حال، نرخ تورم سالانه در منطقه یورو که زیرمجموعه‌ای از اتحادیه اروپا و متشکل از 19 کشور عضو است، در سپتامبر افزایش یافت و به 9.9 درصد رسید که نسبت به رقم 9.1 درصد ثبت شده در ماه اوت و 3.4 درصد ثبت شده در سال گذشته جهش نشان می‌دهد.

آلمان که بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا را در اختیار دارد، از طرحی 200 میلیارد یورویی برای مقابله با بحران انرژی و هزینه های سرسام آور رونمایی کرده است. اقدامات امدادی شامل سقف قیمت گاز و مالیات بر سودهای بادآورده شرکت های انرژی است.

بر اساس این گزارش، دلیل اصلی رشد قیمت در این منطقه همچنان افزایش هزینه‌های مواد غذایی و انرژی بوده است. ارقام نگران کننده تورم بر ضرورت افزایش بیشتر نرخ بهره بانکی توسط بانک مرکزی اروپا (ECB)، حتی پس از اقدامات تهاجمی آن در ژوئیه و سپتامبر، افزوده است.

آخرین ارقام نشان می دهد که قیمت ها نسبت به افزایش 10.1 درصدی در ماه اوت باز هم افزایش یافته و بنابراین پنجمین ماه متوالی رشد را به ثبت رسانده است. این نرخ در سال گذشته به 3.6 درصد رسیده بود.

کمیسیون اروپا روز سه‌شنبه 40 میلیارد یورو برای کمک به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​و همچنین “مقابله با فقر انرژی از طریق حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر” پیشنهاد کرد.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2791373

نشریه دویچه وله به نقل از الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک نوشت که اروپا با چالش سختی روبرو است. وی تأکید کرد که این هفته اروپا یا به هدف می‌زند یا آن را از دست می‌دهد.