نفت در مرز ۱۰۰ دلار

اما طبق گفته برخی منابع اوپک، کاهش تولید اوپک پلاس به این زودی‌ها اتفاق نمی‌افتد و احتمالاً هم‌زمان با بازگشت نفت ایران به بازارها در صورت امضای قرارداد اتمی برجام با غرب خواهد بود.

 البته بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند قیمت نفت کاهش چندانی نخواهد داشت، چون تقاضا در آستانه فصل گرمایش در زمستان افزایش می‌یابد. افزایش قیمت گاز طبیعی تقاضا برای نفت را بالاتر برده و عرضه نفت را محدودتر می‌کند.

مؤسسه نفت آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور حدود ۵.۶ میلیون بشکه در روز در هفته منتهی به نوزدهم ماه اوت کاهش‌یافته است. در این در حالی است که تحلیلگران پیش‌بینی یک کاهش ۹۰۰ هزار بشکه‌ای را کرده بودند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۹ سنت معادل ۰.۳۹ درصد کاهش به ۹۹ دلار و ۸۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۷ سنت معادل ۰.۲۹ درصد کاهش ۹۳ دلار و ۴۷ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی در روز سه‌شنبه و پس‌از اطلاعیه عربستان مبنی‌بر احتمال کاهش تولید اوپک جهت متعادل کردن بازار، افزایش قیمت داشتند.

به‌گزارش رویترز، ترس از کاهش تولید نفت اوپک و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس باعث افزایش ۴ درصدی قیمت نفت در روز گذشته شده بود، اما قیمت نفت امروز، چهارشنبه کاهش یافت.

منبع:
تسنیم


منبع: https://www.eghtesadonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%86%D8%B1%DA%98%DB%8C-9/662796-%D9%86%D9%81%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1

قیمت گاز آمریکا برای اولین‌بار طی ۱۴ سال گذشته به‌خاطر افزایش قیمت‌ها در اروپا به بالاتر از ۱۰ دلار رسیده‌است.

قیمت نفت در سال جاری میلادی و در ماه مارس به‌دنبال حمله روسیه به اوکراین و نگرانی در مورد عرضه به بالاترین رقم ۱۴۷ دلار رسیده بود. ترس از رکود اقتصاد دنیا، بالا رفتن تورم و ضعف تقاضا، قیمت نفت را از آن زمان پایین آورده‌است.