نفت دوباره ۱۰۰ دلاری شد

منبع:
تسنیم


منبع: https://www.eghtesadonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%86%D8%B1%DA%98%DB%8C-9/663329-%D9%86%D9%81%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%D8%AF

تعداد چاه‌های نفت آمریکا که نشانه‌ای از تولید آن در آینده است، ۴ حلقه در هفته منتهی به ۲۶ ماه اوت افزایش‌یافته و به ۶۰۵ رسیده‌است.   

در کل، نفت خام برنت و نفت آمریکا به‌ترتیب ۴.۴ و ۲.۵ درصد افزایش قیمت هفتگی را تجربه کردند.

اطلاعات اقتصادی آمریکا حاکی از کاهش ناچیز نرخ تورم است. شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا در ماه گذشته میلادی تا ۶.۳ درصد پایین آمد، درحالی‌که در ماه ژوئن برابر با ۶.۸ درصد بود.

امارات جدیدترین عضو ائتلاف اوپک پلاس است که اعلام کرده با دیدگاه‌های عربستان درمورد بازارهای نفت موافق است. عربستان در روز دوشنبه از احتمال کاهش تولید جهت جبران بازگشت بشکه‌های نفت ایران به بازارها در صورت امضای قرارداد اتمی برجام خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۶۵ سنت معادل ۱.۶۶ درصد افزایش به ۱۰۰ دلار و ۹۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۵۴ سنت معادل ۰.۵۸ درصد افزایش ۹۳ دلار و ۶ سنت معامله می‌شود.

دراین‌بین برخی سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا در مورد افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره در اجلاس ماه سپتامبر صحبت کرده‌اند.

به‌گزارش رویترز، هشدار عربستان در مورد کاهش احتمالی تولید نفت اوپک باعث افزایش قیمت آن در روز جمعه شد، اما تجارت نفت بسیار بی‌ثبات بود چون سرمایه‌گذاران با اظهارات رییس فدرال‌رزرو آمریکا در مورد سیاست‌های سخت‌گیرانه اقتصادی مواجه شدند.

قیمت نفت پس‌از اظهارات جروم پاول، رییس فدرال رزرو آمریکا درمورد سخت‌تر شدن سیاست‌های پولی کمی کاهش داشت. ادامه این سیاست سختگیرانه به‌معنای رشد آهسته‌تر اقتصاد، بازار ضعیف‌تر اشتغال و مشکلات بیشتر برای خانواده‌ها و کسب‌وکار هاست.