نمایشگاه های تکراری خودرو؛ از دست پوچ خودروسازان داخلی تا جولان خارجی ها- اخبار صنعت و تجارت – اخبار اقتصادی تسنیم

امروز صنعت خودرو نیازمند ایجاد یک شبکه تأمین قطعه منسجم و ارتقای تولید است ولی نمایشگاه‌ها به‌جای تمرکز بر تولید محصولات جدید و ارتقاء توانمندی که با انتقادات زیادی هم همراه است، به عرصه‌ای برای نمایش فعالیت نه‌چندان مثبت شرکت‌های خودروساز و ارائه محصولات چینی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در سال جاری صنعت خودرو شاهد برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در استانهای کشور بود به نحوی که هر دو ماه یک بار برگزارکنندگان نمایشگاه  احساس می‌کردند که باید توانمندی این صنعت برای مردم آن شهر را به نمایش بگذارند و اقدام به برگزاری نمایشگاه می‌کردند. نمایشگاهی که هیچ خبری از تعامل انتقال تکنولوژی و عرضه محصولات جدید خودروسازان داخلی برای کسب رضایت مشتریان نبود و به نوعی فقط بستری برای جولان خودروهای چینی شده بود.

در آخرین نمایشگاه خودرو که در سوم تا ششم آذرماه در استان اصفهان برگزار شد خبر رونمایی 5 خودرو از سوی برگزارکنندگان مطرح شد که همین موضوع عاملی شد تا بازدیدکننده به سمت این نمایشگاه برود. اما از همان لحظات ورود بازدید کنندگان مانور خودروهای چینی در فضای نمایشگاه پررنگ است و هر کدام در قالب طرح های مختلف سعی در فروش خودروها آنهم با قیمت های بالا دارند که همین امر باعث نارضایتی مردم شده بود چراکه معتقد بودند چینی ها قیمت های میلیاردی را برای محصولات خود اعلام می‌کنند که اصلاً قابل قبول نیست.

 

جالب اینجاست در این نمایشگاه یک شرکت چینی تحت عنوان برند فونیکس محصول جدید خود را در قفسه شیشه ای در معرض دید مخاطبان قرار داده بود که همین امر برای بازدیدکنندگان قابل تأمل بود.

در نمایشگاه خودرو اصفهان ایرانخودرو و سایپا دو غایب بزرگ بودند و دیگر شرکت های مونتاژ کننده خودرو سنگین و خودرو سبک که حدود 20 شرکت بودند محصولات خود را عرضه کردند.

به‌نظر می‌رسد به‌جای ایجاد بستر برای برگزاری این‌همه نمایشگاه در صنعت خودرو آن‌هم طی 9 ماهه امسال که فقط محلی برای مانور خودروهای چینی شده باید فکری به حال سازوکار تولید و بهبود وضعیت صنعت خودرو کرد. امروز مردم دل خوشی از کیفیت و قیمت خودروها ندارند و باید در این رابطه برنامه مناسبی به‌کار گرفته و از بیان شعارهای تکرار جلوگیری شود.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2814422

از 27 اردیبهشت ماه امسال که آغاز برگزاری نمایشگاه‌های خودرویی در کشور بود در هر مرحله فقط خودروسازان به نمایش محصولات قدیمی خود اکتفا کردند و حتی در قالب ماکت‌هایی برنامه های آینده خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند اما از آن طرف شرکتهای چینی که فضای فعالیت را در بازار ایران مساعد می‌بینند هر روز با ارائه یک محصول جدید در نمایشگاه ها سعی در فروش آنها و تصاحب بازار ایران را دارند.

 

. خودرو , قیمت خودرو ,

به اعتقاد کارشناسان صنعت خودرو، نمایشگاه‌هایی که در استان‌ها برگزار می‌شود از دید عموم موجب اطلاع‌رسانی برای متقاضیان می‌شود، اما به دلیل مشکلات بین المللی با غیبت شرکت های خارجی فقط حیات خلوتی برای شرکت های چینی شده و عملاً عایدی برای صنعت خودروسازی کشور نداشته است.

از سوی دیگر، برگزاری نمایشگاهای مختلف در کشور موجب می‌شود تا خودروسازان با هزینه مازاد برای شرکت در این نمایشگاه‌ها مواجه شوند که این امر از لحاظ اقتصادی برای خودروسازان مقرون به صرفه نخواهد بود. اما با توجه به هزینه های بالای نمایشگاه ها چرا خودروسازان به جای تمرکز بر کار تولیدی خود بیشتر تمایل به نمایش دستاوردهای داشته یا نداشته خود دارند؟