نگرانی انگلیس از عدم توافق درباره سقف بدهی دولت آمریکا- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم | Tasnim | خبرگزاری تسنیم

جمهوری خواهان خواستار کاهش هزینه‌های دولت قبل از تصویب سقف بالاتر هستند، در حالی که بایدن بر افزایش این سقف “بدون ارتباط دادن این دو موضوع با هم” پافشاری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، جرمی هانت، وزیر دارایی انگلیس پس از نشست وزرای دارایی و رؤسای بانک‌های مرکزی کشورهای عضو گروه 7 که روز شنبه در ژاپن برگزار شد، در گفتگو با خبرنگاران هشدار داد که عدم دستیابی به توافق در مورد افزایش سقف بدهی تأثیر جدی بر اقتصاد ایالات متحده و جهان خواهد داشت.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و مجلس نمایندگان که تحت کنترل جمهوری خواهان است، در حال حاضر بر سر افزایش سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری این کشور به بن بست سیاسی رسیده‌اند.

بر اساس این گزارش، ناکامی در دستیابی به توافق، خطر عدم پرداخت بدهی آمریکا را افزایش داده است، که هانت آن را “تهدیدی بسیار جدی برای اقتصاد جهانی” خواند.

نکول بدهی به این معنی است که دولت ایالات متحده قادر به انجام تعهدات معوقه خود از جمله پرداخت هزینه‌های رفاهی، بهره بدهی موجود و حتی حقوق نظامیان آمریکایی نخواهد بود.

خزانه داری آمریکا از آن زمان از اقدامات حسابداری ویژه‌ای برای جلوگیری از نکول استفاده می‌کند، اما به گفته یلن، این اقدامات تنها تا اول ژوئن ادامه خواهد داشت، زمانی که نکول قریب الوقوع خواهد بود مگر اینکه سقف بدهی افزایش یابد.

هانت ابراز امیدواری کرد که طرفین در نهایت به توافق برسند، اگرچه “این ما نیستیم که بگوییم این موضوع چگونه باید حل شود”.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2895433

زنگ هشدار برای این موضوع اولین بار توسط جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در ژانویه زمانی که این کشور به محدوده سقف بدهی خود رسید، به صدا در آمده بود.

وی هشدار داد: اگر آمریکا، که یکی از بزرگترین موتورهای اقتصاد جهانی است، تولید ناخالص داخلی خود را با نرسیدن به توافق از مسیر خود خارج کند، کاملاً ویرانگر خواهد بود.