هواشناسی ایران 1401/07/21؛ صدور “هشدار زرد” برای استان های شمالی کشور- اخبار هواشناسی – اخبار اقتصادی تسنیم

وی بیان کرد: امروز در برخی ساعات در جنوب و جنوب غرب کشور وزش باد نسبتاً شدید را خواهیم داشت و نفوذ گرد و خاک در این مناطق دور از انتظار نیست.روزهای شنبه و یکشنبه در غرب و شمال غرب کشور وزش بادهای شدید و در مناطق مستعد شاهد خیزش گرد وخاک خواهیم بود. امروز دریای خزر و غرب خلیج فارس مواج و متلاطم پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فریبا گودرزی با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز در گیلان و برخی مناطق اردبیل، مازندران، شمال آذربایجان شرقی و غربی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد را شاهد خواهیم بود.

گودرزی آسمان امروز تهران را صاف و با کمی غبار و در ساعات بعد از ظهر با وزش باد پیش‌بینی کرد و افزود: بیشینه دمای امروز تهران به 26 درجه خواهد رسید.

وی افزود: در دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس واقع در غرب و شمال غرب کشور در بعضی ساعات رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی را خواهیم داشت. فردا در گیلان و غرب مازندران، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی نیز بارش‌های خفیف و پراکنده انتظار می‌رود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روزهای شنبه و یکشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام را خواهیم داشت و فقط در غرب گیلان و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی انتظار بارش های خیلی پراکنده و خفیف را داریم.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2787616وی با اشاره به اینکه شدت بارش‌ها امروز در اردبیل، گیلان، مازندران و شمال ‌آذربایجان شرقی در حد هشدار سطح زرد است، افزود: احتمال صاعقه و آب گرفتگی به شکل محدود و محلی در این مناطق وجود دارد که حتما هموطنان تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.