ورود خودروی اقتصادی به بازار از اواسط 1402- اخبار خودرو – اخبار اقتصادی تسنیم

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2763486

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید رضا فاطمی امین وزیر صمت امروز از پلتفرم (بن سازه) و محصول خودروی اقتصادی، پلتفرم آفرود ملی، پلتفرم کلاس متوسط و خودروی برقی با داخلی سازی بالای 50 درصد، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان خودروی تجاری، کتاب تبیین رویکرد دانش بنیان شدن صنعت خودرو و چند پلتفرم دیگر رونمایی کرد.

وی افزود: چندین محصول جدید رونمایی شد که برخی از آن‌ها امسال به تولید می‌رسند.

سیدرضا فاطمی امین در آیین رونمایی و افتتاح نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودروی کشور افزود: شرکت‌های خودروسازی مذاکراتی را با خودروسازان خارجی آغاز کرده اند، اما برنامه هایمان را بدون در نظر گرفتن مذاکرات و تحریم‌ها به پیش می‌بریم، البته رفع تحریم‌ها باعث تسهیلاتی در صنعت می‌شود، اما برنامه ما وابسته به تحریم‌ها نیست.

فاطمی امین گفت: نخستین اولویت ما از دی ماه پارسال، تمرکز بر ثبات تولید بود و دیگر خودروی ناقص نداریم؛ بعد از این ایمنی، کیفیت و محصولات متنوع در دستور کار است.

وزیر صمت ادامه داد: هم افزایی بین شرکت‌ها برای نخستین بار در این صنعت رخ داده و شرکت‌های قطعه ساز و خودروساز ما برنامه‌های مشترک تولید دارند.

فاطمی امین گفت: نخستین صنایعی که تحریم شد، صنعت خودرو بود؛ ظرفیت‌های ما در این حوزه بالاست و شرکت‌ها با بن سازه‌های مشترک در حال فعالیت هستند. 

وی با بیان این که روند ما در صنعت خودرو رو به رشد است، گفت: در بخش‌های مختلف از قطعه سازان تا شرکت‌های دانش بنیان همه در حال ارتقا هستند.