وزیر جهاد کشاورزی وعده کاشت یک میلیارد نهال را داد- اخبار کشاورزی – اخبار اقتصادی تسنیم

وی ادامه داد:اراضی شیبدار بسیاری داریم و با سیلاب هایی نیز در طول سال مواجهیم. بنابراین وظیفه سازمان منابع طبیعی است که اقداماتی را در راستای حفاظت از خاک ، آبخیزداری و آبخوانداری انجام دهد.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه باید سالانه 10میلیون هکتار آبخیزداری در کشور انجام دهیم، گفت: این اقدامات باعث حفظ منابع خاکی و آبی و کاهش فرسایش خاک خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم  سید جواد ساداتی نژاد امروز  در مراسم روز جهانی خاک  با اشاره به اهمیت صیانت از خاک اظهار داشت: برای تشکیل یک سانتی متر خاک حاصلخیز 700سال زمان نیاز است و در مقیاس زمینی خاک تجدید ناپذیر است و باید در حفاظت از آن دقت بسیاری شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بدون صیانت از خاک نمی توانیم به امنیت غذایی برسیم، گفت: باید در راستای حفاظت از خاک از سازمان های مردم نهاد فعال در این بخش حمایت کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد:برنامه هفتم توسعه در دست نگارش و تدوین است و باید نگاه ویژه ای به بخش خاک در این برنامه داشته باشیم. در بخش تخصیص اعتبار نیز نگاه دولت مثبت است.

وی در ادامه افزود: در بحث صیانت و حفاظت از خاک طرح کاشت یک میلیارد نهال را در دستور کار داریم و تلاش می کنیم با این حرکت جدید اقداماتی در راستای حفاظت از خاک انجام دهیم.

 انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2817004