وزیر خزانه داری آمریکا سقف قیمت نفت روسیه را اعلام کرد- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

این مقام ارشد در رابطه با سقف قیمت نفت گفت: هدف (از تعیین سقف قیمت) محافظت از جهان در برابر عواقب ناشی از افزایش قیمت نفت است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هشدار داده است که مسکو به کشورهایی که اقدامات مغایر با شرایط قراردادهای نفت و گاز موجود را اتخاذ می کنند، حامل‌های انرژی صادر نخواهد کرد.

یلن تاکید کرد که مسکو در 5 تا 7 سال گذشته مایل به تولید و فروش نفت در محدوده 60 دلار بوده است. نفت خام اورال روسیه در ماه‌های اخیر حدود 75 دلار در هر بشکه معامله شده است که نسبت به قیمت‌های آتی نفت برنت کاهش 17 دلاری نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، تلاش‌های واشنگتن برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه به منظور محروم کردن مسکو از درآمد بخش انرژی، مورد حمایت کشورهای گروه 7 قرار گرفته است. اما واردکنندگان بزرگی مانند هند و چین به همراه بسیاری از کشورهای در حال توسعه به آنها نپیوستند.

 او در نشست صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن گفت: بنابراین، برای اینکه احساس شود روسیه می‌تواند به شکل سودآور نفت را تولید کند و بفروشد، مطمئناً قیمتی در این محدوده کافی است. وی افزود که هزینه تولید نفت روسیه “کم است”.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، به گفته جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، انتظار می رود سقف قیمت نفت روسیه در حدود 60 دلار برای هر بشکه تعیین شود تا درآمدهای انرژی مسکو را کاهش دهد و در عین حال تولید سودآور را تضمین کند.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2788028

در اوایل ماه جاری میلادی، اتحادیه اروپا هشتمین بسته تحریمی خود را علیه روسیه تصویب کرد که شامل سقف قیمت نفت می‌شود که پس از 5 دسامبر 2022 برای نفت خام و از 5 فوریه 2023 برای فرآورده های نفتی پالایش شده اعمال می‌شود.

وی افزود که واشنگتن و متحدانش هنوز در حال بحث و گفتگو هستند که مکانیسم محدودسازی قیمت را تعیین کنند.