وزیر نفت: امسال زمستان را بدون دغدغه تأمین سوخت سپری می کنیم- اخبار نفت و انرژی – اخبار اقتصادی تسنیم

وزیر نفت با اشاره به اینکه تعمیرات اساسی در بخش‌های مختلف صنعت نفت، خطوط انتقال گاز و ایستگاه‌های تقویت فشار انجام شده، گفت: در بحث تأمین سوخت نیروگاه‌ها نیز همکاران ما در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برنامه‌ریزی لازم را انجام داده و ذخایر سوخت در حال تکمیل است.

وزیر نفت با اشاره به افزایش 263 درصدی کشفیات سوخت قاچاق در 6 ماه نخست امسال گفت: در بحث قاچاق سوخت تنها وزارت نفت متولی نیست و ارگان‌های دیگری نیز مکلف به رسیدگی به این حوزه هستند. وزارت نفت تلاش‌های زیادی در این زمینه انجام داده است.

اوجی با تأکید بر لزوم همکاری شرکت‌ها و کارخانه‌های سیمان و فولاد بیان کرد: از شرکت‌ها و کارخانه‌های سیمان و فولاد می‌خواهم با توجه به کسری گاز در زمستان و لزوم کاهش گاز تحویلی به این بخش‌ها، همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند. سوخت مایع جایگزین گاز موردنیاز این صنایع نیز به مقدار کافی تامین خواهد شد و ان‌شاءالله ذخایر سوخت مایع در کارخانه‌های سیمان و فولاد تکمیل شود که فعالیت این صنایع هیچ‌گونه توقفی نداشته باشد.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه سال‌های گذشته در بخش پتروپالایشگاه‌ها و احداث پالایشگاه‌های نو سرمایه‌گذاری نشد، ظرفیت پالایشگاهی کشور نسبت به برنامه ششم کمتر است، اما همکاران من در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت گاز تدابیر خوبی برای تأمین سوخت مایع و صنایع اندیشیده‌اند که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امیدواریم در تأمین سوخت بخش خانگی، صنایع و نیروگاه‌ها، همچنین حمل‌ونقل چالشی نداشته باشیم.

اوجی با تأکید بر اینکه بیشترین نگرانی ما در بحث قاچاق سوخت در نیروگاه‌ها است، اظهار کرد: افزایش قاچاق سوخت به‌دلیل اختلاف قیمت سوخت با کشورهای همسایه رخ داده است که با برنامه‌ریزی‌های وزارت نفت و تدابیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، امیدواریم این روند کاهشی باشد.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2789090

وی تأکید کرد: همان‌طور که پارسال به لطف الهی و تلاش همه همکاران سوخت زمستانی را تأمین کردیم، امسال هم قول می‌دهیم این کار را انجام دهیم، اما از همه مردم خواهش می‌کنم انرژی را بهینه مصرف کنند زیرا سوخت نعمتی خدادادی است و باید قدر آن را بدانیم و با همکاری مردم و لطف پروردگار، سوخت زمستانی امسال نیز تأمین خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه دومین روز همایش «در مسیر تحول سوخت‌رسانی، فناوری در خدمت تجربه» اظهار کرد: همکاران ما در حوزه نفت و گاز و پالایش و پخش در بحث تأمین سوخت زمستانی امسال اقدام‌های کوتاه‌مدت و بلندمدتی انجام دادند که امیدواریم با این برنامه‌ریزی‌ها در زمستان امسال، شاهد کمبودی نباشیم.