وضعیت حمل ونقل هوایی مناسب نیست- اخبار راه و مسکن – اخبار اقتصادی تسنیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به خانه ملت گفت: ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف برای ارتقا عملکرد وزارت راه و شهرسازی ضرورت دارد، چراکه اجرای برنامه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کنار رسیدگی به وضعیت نامناسب حمل‌ونقل دریایی، هوایی و جاده از عهده یک وزارتخانه به تنهایی بر نخواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اصغر سلیمی با بیان اینکه تامین مسکن روستایی و کمک به نوسازی بافت های فرسوده در مناطق کمتر برخوردار، انباشت تقاضا در شهرهای پرجمعیت را کاهش می‌دهد، اظهار کرد: توجه به نوسازی بافت‌های فرسوده و اجرای دقیق قانون جهش تولید مسکن با حمایت بانک ها و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت می تواند گام مهمی در مسیر ساماندهی بازار مسکن تلقی شود.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2818848وی اضافه کرد: شرایط فعلی بازار مسکن و نابسامانی حاکم بر آن ایجاب می‌کند که هر چه سریع تر قوانین وضع شده در این حوزه از جمله قوانین مربوط به نوسازی بافت‌های فرسوده و قانون جهش تولید مسکن، عملیاتی شود. بی‌تردید این امر می‌تواند نابسامانی بازار مسکن را کاهش داده و با کنترل تقاضا مانع جهش یک باره نرخ ها شود.

وی ادامه داد: تسهیل شرایط پرداخت وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی و برخورداری بخش کثیری از جامعه روستایی کشور از این امتیاز موجب نوسازی بافت‌های فرسوده و ناایمن روستاها شده و زمینه بازگشت به روستاها و مهاجرت معکوس را نیز فراهم می‌کند.