پرداخت تسهیلات مالی برای ازدواج زنان- اخبار کشاورزی – اخبار اقتصادی تسنیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان درهمایش زنان روستایی و عشایری اظهار داشت:  تجرد دختران روستایی بسیار بیشتر از شهری است به همین منظور تسهیلات مالی برای ازدواج زنان روستایی و عشایر از سال گذشته در حال پرداخت است و از  مهر ماه امسال نیز این تسهیلات به ازدواج زنان مناطق شهری نیز اعطا می‌شود.

خزعلی درباره خدمات پزشکی در مناطق روستایی گفت:در مناطق روستایی و عشایری با کمبود  پزشکان متخصصین و اورژانس هاوایی مواجه هستیم که برای تامین این نیازمندی های روستا ها اقدام  میشود.

وی با بیان اینکه بیمه زنان روستایی در قالب طرح جوانی جمعیت انجام می‌شود، تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه، اعتبارات و تسهیلات لازم برای توانمند سازی و کارآفرینی و  بازاررسانی و صادرات  محصولات زنان روستایی در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان ادامه داد: 90 درصد  افرادکشور باسواد هستند اما این آمار در بخش زنان روستایی و عشایر پایین تر است  به همین منظور در دولت سیزدهم اعتبارات ویژه ای برای بازماندگان از تحصیل زنان روستایی در نظر گرفته شده است تا همه افراد  از سواد بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به آماری درباره وضعیت ازدواج زنان روستایی و عشایری افزود: میزان ازدواج زنان روستایی از شهری کمتر است به طوری که 65 درصد زنان روستایی دارای همسر هستند.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2788534

بنابراین گزارش در پایان این مراسم از از زنان برتر کارآفرین در حوزه تولیدات روستایی و عشایری تقدیر به عمل آمد همچنین تفاهم نامه ای میان صندوق کار آفرینی امید و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شد.

بر اساس این تفاهم نامه تسهیلات خرد روستایی  برای اشتغال زایی روستایی و حفظ اشتغال زنان روستایی تا سقف 200 میلیون تومان پرداخت می شود.