پوتین: روسیه تولید نفت خود را در پاسخ به سقف قیمت کاهش می دهد- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

وی گفت: ما نزدیک تر می شویم. به محض اینکه کارشناسان کار خود را به پایان برسانند، همه چیز به اطلاع عموم خواهد رسید.

پوتین گفت: ما در مورد آن فکر می کنیم. هنوز هیچ تصمیمی وجود ندارد. اقدامات مشخصی در فرمان ریاست جمهوری که در چند روز آینده صادر خواهد شد، تعیین خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه گفت: در مورد واکنش ما، من قبلاً در مورد آن صحبت کرده‌ام – ما به سادگی به کشورهایی که چنین تصمیماتی می گیرند (نفت) نمی‌فروشیم. در صورت لزوم به احتمال کاهش تولید فکر خواهیم کرد.

به گفته وی، روسیه اکنون در حال بررسی گزینه های مختلفی برای پاسخگویی است که نسخه نهایی به زودی در فرمان ریاست جمهوری تنظیم خواهد شد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز جمعه طی اظهاراتی اعلام کرد که این کشور به زودی پاسخی به محدودیت قیمتی اعمال شده برای نفت خود آماده خواهد کرد.

پوتین افزود: ما با اوپک پلاس در مورد یک هدف تولید شناخته شده توافق داریم… اگر به آن نیاز داشته باشیم، به چیز دیگری فکر خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: اینگونه اقدامات در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، پیشتر گفته بود که برای وزارت دارایی روسیه خیلی زود است که تأثیر این سقف قیمت بر بودجه را ارزیابی کند اما روسیه در حال آماده سازی اقدامات تلافی جویانه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد این کشور به عنوان یکی از اقدامات در واکنش به تصمیم کشورهای غربی برای تعیین سقف قیمت نفت، در حال بررسی گزینه کاهش تولید است.

سیلوانوف گفت: خیلی زود است که در مورد تأثیر آن بر بودجه صحبت کنیم. ما اکنون در حال آماده سازی اقدامات متقابل و تلافی جویانه در مورد نحوه واکنش شرکت‌های ما به سقف قیمت هستیم.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2819364