چراغ سبز اتحادیه اروپا به ساخت نیروگاه هسته ای توسط روسیه- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم | Tasnim | خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

نیروگاه هسته‌ای پاکس بیش از نیمی از برق مصرفی مجارستان را تولید می کند. مسکو و بوداپست در سال 2014 قرارداد توسعه این نیروگاه را منعقد کردند و روس‌اتم به عنوان سازنده دو راکتور جدید با ظرفیت 1.2 گیگاوات در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، پیتر سیجارتو، وزیر خارجه مجارستان فاش کرد که این کشور موافقت کمیسیون اروپا را برای اصلاح قراردادهای مربوط به راکتورهای جدید نیروگاه هسته‌ای پاکس (NPP) که توسط شرکت روس‌اتم روسیه ساخته شده، دریافت کرده است.

 


منبع: https://tn.ai/2901898مقامات مجارستانی قبلاً گفته بودند که توسعه زیرساخت‌های پاکس برای امنیت انرژی این کشور بسیار مهم است.

بر اساس این گزارش، انرژی هسته‌ای مشمول تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه نمی‌شود و مجارستان بارها اعلام کرده است که با هرگونه تلاش برای اعمال محدودیت بر بخش هسته‌ای روسیه مخالفت خواهد کرد.

به گفته خبرگزاری رویترز، این پروژه با تأخیرهای طولانی مواجه شده است و مقامات مجارستانی نشست‌هایی را در مورد تغییر قرارداد به منظور ایجاد یک شرکت مدیریت پروژه برای سرعت بخشیدن به آن برگزار کرده‌اند.

سیجارتو روز پنجشنبه در یک پیام تصویری گفت: ما از کمیسیون اروپا چراغ سبز گرفتیم. این کمیسیون تغییرات قراردادی راکتورهای جدیدی را که قرار است در پاکس ساخته شود، هم در مورد ساخت و هم قرارداد تامین مالی، تایید کرده است.