چرا صف‌های پمپ بنزین شلوغ شد؟/ تعطیلی چند جایگاه سوخت در تهران

از شب گذشته نیز برخی کاربران با اشاره به تعطیلی برخی از جایگاه‌های سوخت، ازجمله پمپ بنزین ۲۸۶ نهج‌البلاغه بحث گرانی بنزین را پیش کشیده‌اند. در این بین عده‌ای هم موضوع را به اعتصاب کارکنان ارتباط می‌دهند.

وی توضیح داد: این مشکل مربوط به امروز و دیروز هم نیست. بیش از دو سال است که پمپ‌های بنزین با چالش خرابی نازل‌های سوخت دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

۳۵۲۲۰


منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1707349/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%B5%D9%81-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A8%D9%86%D8%B2%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D9%84%D9%88%D8%BA-%D8%B4%D8%AF-%D8%AA%D8%B9%D8%B7%DB%8C%D9%84%DB%8C-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86

اسدا… قلی‌زاده با اشاره به اینکه نازل‌ها و تلمبه‌ها مدت‌هاست دچار مشکل هستند، گفت: هیچ‌گونه مشکلی در تامین سوخت کشور وجود ندارد.

برای سوخت‌گیری نیز برخی جایگاه‌ها حداکثر با نیمی از ظرفیت نازل‌های سوخت فعالیت داشتند و عموماً تعداد بیشتر نازل‌ها امکان عرضه بنزین نداشتند.

با توجه به تجربه آبان سال ۱۳۹۸، مردم هرگاه که با ازدحام در پمپ بنزین مواجه می‌شوند، خواه ناخواه نگران افزایش یکباره قیمت بنزین می‌شوند. به‌ویژه تکذیب‌های مکرر دولتمردان در این باره این نگرانی را بین شهروندان دو چندان کرده است. شدت این نگرانی را می‌توان در شبکه‌های اجتماعی هم به‌وضوح ملاحظه کرد.

، از شب گذشته تشکیل صف‌های طولانی پمپ بنزین در سطح شهر مشهود بود. تعدادی از جایگاه‌های سوخت نیز از شب گذشته فعالیتی ندارند و بنزینی عرضه نمی‌کنند.

علت تجمع در پمپ بنزین چیست؟

اما آیا پای گرانی و کمبود بنزین یا اعتصابات صنفی در میان است؟ یا آن‌طور که برخی از مسئولان مربوطه می‌گویند مشکلات فنی به‌خصوص در تلمبه‌ها و نازل‌ها باعث ازدحام پمپ‌های بنزین و تعطیلی برخی از آن‌ها شده است؟

او ادامه داد: ازدحام جمعیت در جایگاه‌های سوخت احتمالا ناشی از خرابی نازل‌های پمپ بنزین باشد. چراکه قطعات آن به‌موقع تامین و تعمیر نمی‌شود.

مشاهدات میدانی خبرنگار تجارت‌نیوز نیز شلوغی پمپ بنزین در نقاط مختلف تهران را تائید می‌کند. ازجمله در جایگاه‌های سوخت ولنجک، خیابان وصال شیرازی و میدان امام حسین تهران این ازدحام بیش از سایر نقاط بود.

این فعال صنفی مقصر بروز این خرابی را شرکت نفت معرفی کرد که تنها متولی تعمیر این دستگاه‌هاست. با این حال تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

رئیس صنف جایگاه‌داران سوخت کشور نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز تشکیل صف‌های طولانی پمپ بنزین و تعطیلی تعدادی از جایگاه‌های سوخت را تلویحاً تائید کرد، اما اشاره‌ای به افزایش قیمت یا شکل‌گیری اعتصاب نداشت.

قلی‌زاده علت تاخیر در تعمیر و تامین این دستگاه‌ها را به عدم وصول مطالبات شرکت‌های پیمانکار نسبت داد. چراکه پیمان‌کاران نسبت به عدم پشتیبانی و مدیریت شرکت نفت ابراز نارضایتی کردند.