چین سقف اعمال شده برای نفت روسیه را نادیده گرفت- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

سقف قیمت 60 دلار برای صادرات نفت روسیه به ازای هر بشکه توسط اتحادیه اروپا، کشورهای گروه 7 و استرالیا در 5 دسامبر معرفی شد. این محدودیت شرکت های غربی را از ارائه بیمه و سایر خدمات به محموله های نفت روسیه منع می کند، مگر اینکه محموله با این قیمت یا کمتر از آن خریداری شود.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت صادراتی گرید ESPO برای تحویل در ماه ژانویه که توسط مؤسسه اطلاعات قیمت آرگوس مدیا و تعدادی از پالایشگاه‌های مستقل چین که قبلاً محموله‌های نفتی را برای آن ماه رزرو کرده‌اند، در روز پنجشنبه 67.11 دلار برآورد شد.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2819406

برخی از تاجرانی که در این حوزه فعال هستند به بلومبرگ گفتند که فروش نفت خام گرید ESPO بالاتر از سقف قیمت می تواند به این معنی باشد که روسیه در حال ارائه نفت‌کش‌ها و بیمه خود برای محموله هایی است که می تواند ظرف چند روز از خاور دور به چین تحویل داده شود.

به گفته این شبکه خبری، دولت روسیه ممکن است از نفتکش‌ها و بیمه خود برای دور زدن تحریم‌های اتحادیه اروپا و متحدان آن استفاده می‌کند.

چین، بزرگترین خریدار نفت روسیه، سقف قیمت تعیین شده از سوی غرب را به رسمیت نشناخته است و معامله گران می‌گویند که این کشور تجارت خود را طبق معمول انجام می دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که چین نفت خام روسیه را که از طریق خط لوله سیبری شرقی–اقیانوس آرام ESPO وارد می‌شود، بالاتر از سقف 60 دلاری تحمیل شده توسط غرب خریداری می‌کند.