چیکار کنیم تا موفق باشیم؟ / ترک این عادات مساوی است با موفقیت

 


منبع: https://www.eghtesadonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-245/673902-%DA%86%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85-%D8%AA%D8%A7-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%85-%D8%AA%D8%B1%DA%A9-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%88%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82%DB%8C%D8%AA

برای اینکه بتوانید یک عادت را بشکنید، باید ببینید چه چیزی شما را به سمت آن سوق می‌دهد. برای اینکه به موفقیت برسید، در مرحله اول باید با خودتان روراست باشید و سپس محرک‌ها را از زندگی خود بیرون ببرید. گاهی اوقات از بین بردن محرک‌ها ممکن نیست. به‌عنوان مثال زمانی که بخواهید جویدن ناخن‌ را متوقف کنید، نمی‌توانید به‌طور کلی ناخن‌های خود را از بین ببرید؛ اما می‌توانید دستکش دستتان کنید یا در عوض آدامس بجوید. بهترین راه برای ترک و پایان دادن به یک عادت بد این است که آن را با یک کار خوب جایگزین کنید.

۶- تجسم کنید

تلاش نکنید که در آن واحد بیش از یک عادت را ترک کنید. از مقدار کم و عادت‌هایی که ترک کردن آن‌ها ساده‌تر است شروع کنید. صرف‌نظر از اینکه چه هدف بزرگی دارید، یک لیست از اهداف کوچک‌تر و آسان‌تر برای خود تهیه کنید و هر دفعه سراغ یکی از موارد لیست بروید. بعد از اینکه یکی از عادات لیست را به‌طور کامل ترک کردید، سراغ مورد بعدی بروید. بعد از مدتی مشاهده خواهید کرد که دیگر هیچ موردی در لیست شما باقی نمانده است.

۳- از حمایت دیگران بهره‌مند شوید

هر زمان که تصمیم به ترک عادتی گرفتید، با آدم‌هایی که در زندگی‌تان حضور دارند در مورد آن صحبت کنید. اخبار خوب خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی یا هر راهی که می‌شناسید با دیگران به اشتراک بگذارید. زیرا این کار شما را مسئولیت‌پذیرتر و موفقیت شما را بیشتر می‌کند. شما خود را نسبت به اهدافتان متعهد می‌دانید و می‌توانید در روزهای سخت از حمایت دوستانتان بهره‌مند شوید. مهم نیست عادت شما چقدر کوچک باشد؛ حمایت جمعی یک ابزار کلیدی برای از بین بردن عادات بد است. دریافت کردن حمایت از افراد دیگر به شما احساس ارزشمند بودن می‌دهد و به موفقیت شما کمک می‌کند.

۴- یادآوری کننده‌های روزانه تنظیم کنید

شادی موفقیت

۲- کار را پیچیده نکنید

به گزارش اقتصاد آنلاین، این عادت های بد وقت و انرژی شما را به حداقل می رساند و شما را از مسیر پیشرفتتان دور می کند. برای شناخت بیشتر از این عادات با الی گشت همراه باشید.

اما ترک کردن این عادات بد مثل سیگار کشیدن، ورزش نکردن و … راه و روش ها و سختی های خودش را می طلبد. موفقیت در این راه به نیروی اراده ، برنامه ریزی مستمر و پشتوانه ای همچون حمایت اطرافیان بر می گردد. البته همینطور که می دانید ایجاد عادات جدید در زندگی یک شب محقق نمی شود. طی تحقیقاتی که صورت گرفته است ۲ تا ۸ ماه زمان نیاز است تا بتوانید این عادات را جایگزین کنید.پس با کشیدن نقشه راه خود و عمل درست به بهترین نتیجه برسید.

۱- به تعویق انداختن را متوقف کنید

۲۰ درصد مردم به‌طور مزمن کارهای خود را به تعویق می‌اندازند. آن‌ها این کار را انجام می‌دهند، زیرا با کنترل شخصی خود مشکل دارند و نمی‌توانند به‌درستی آینده خود را پیش‌بینی کنند. آن‌ها فکر می‌کنند بعدا شرایط مناسب‌تری برای انجام دادن کارهایشان فراهم می‌شود. شما می‌توانید کنار گذاشتن عادات بد خود را از فردا یا هفته دیگر شروع کنید یا اینکه تمام بهانه‌ها را کنار بگذارید و از همین لحظه این کار را آغاز کنید.

خودتان را در حال انجام دادن عادت بد مجسم کنید و سپس تصور کنید که به این عادت بد پایان داده‌اید. نسخه پیشرفت کرده خودتان را تصور کنید، نسخه‌ای که هیچ عادت تضعیف‌کننده‌ای ندارد. تصور کنید که رها شدن از یک احساس تا چه حد می‌تواند به شما احساس آزادی دهد. تصور کردن موفقیت مانند این است که به خودتان نشان دهید تمام این کارها ممکن است.

برای موفق شدن باید این چیزها رو رها کنید

گاهی اوقات فراموشی باعث می‌شود تمام زحمات شما از بین برود. یک رفتار، زمانی تبدیل به عادت می‌شود که در حافظه ناخودآگاه شما قرار بگیرد و تبدیل به رفتار روزانه شود. درواقع ما ۵۰ درصد کارهای روزانه خود را بر اساس عادت انجام می‌دهیم. در منزل خود یادداشت‌های کوچک بگذارید. روی موبایل خود از ابزارهای یادآور استفاده کنید یا از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنید که شما را در مسیر درست قرار می‌دهند و هدف از تلاش‌هایتان را به شما یادآوری می‌کنند.

۵- محرک‌های خود را بشناسید