کاهش دستمزد واقعی شاغلان در بریتانیا- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

 


منبع: https://tn.ai/2820840

انتهای پیام/

اوگریدی گفت: شکست محافظه‌کاران در افزایش حقوق، میلیون‌ها خانوار را به طرز وحشیانه‌ای در معرض شرایط اضطراری هزینه‌های زندگی قرار داده است. ما نمی توانیم کشوری باشیم که در آن کارکنان سرویس سلامت ملی و بخش آموزشی مجبور به استفاده از بانک‌های مواد غذایی شوند، در حالی که به بانکداران پاداش های نامحدود داده می شود.

اوگریدی در ادامه گفت: بودجه خانوارها با افزایش صورت‌حساب‌ها و بیش از یک دهه توقف روند افزایش حقوق‌ها، کاهش یافته است.

بر اساس گزارش روز دوشنبه این کنگره، بریتانیایی‌ها شاهد شدیدترین کاهش دستمزدهای واقعی از سال 1977 و دومین سقوط بی‌سابقه در تاریخ این کشور از زمان پایان جنگ جهانی دوم در سال 1945 بوده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که بسیاری از شاغلان در سراسر بریتانیا، از جمله کارکنان پست، رانندگان قطار و اتوبوس، و همچنین کارکنان سرویس سلامت ملی و معلمان برای افزایش دستمزد شروع به اعتصاب کرده‌اند یا در شرف اعتصاب هستند.

داده ها نشان می دهد که کارگران و کارمندان کلیدی در بخش دولتی در حال حاضر 180 پوند (221 دلار) در ماه دستمزد واقعی کمتری نسبت به یک سال قبل دریافت می‌کنند.

فرانسیس اوگریدی، دبیر کل TUC توضیح داد که موج کنونی اقدامات صنعتی در بریتانیا نتیجه این است که شاغلان به دلیل سال‌ها ریاضت اقتصادی در دستمزدها به “نقطه شکست” کشیده شده‌اند. وی وزیران را متهم کرده است که بیشتر به تشدید اختلافات علاقه دارند تا حل و فصل آنها.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، کنگره اتحادیه‌های کارگری بریتانیا (TUC) اعلام کرد که درآمد واقعی در این کشور در مدت یک سال به دلیل عدم همسویی دستمزدها با تورم، ماهیانه 76 پوند (93 دلار) کاهش یافته است.

دستمزدهای واقعی به عنوان ارزش حقوق دریافتی افراد متناسب با هزینه زندگی آن‌ها تعریف می‌شود.

وی تاکید کرد که رهبران حزب محافظه‌کار در انگلیس طولانی‌ترین کاهش دستمزد واقعی را در بیش از 200 سال گذشته رقم زده‌اند.