کاهش شدید ارزش دستمزد کارگران و کارمندان انگلیسی- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بر اساس آخرین گزارش شرکت مشاوره چندملیتی PwC، میانگین ارزش دستمزد یک کارمند انگلیسی در سال آینده میلادی به سطحی نزول خواهد کرد که آخرین بار در سال 2006 مشاهده شده بود.

بارت کوپلیان، اقتصاددان ارشد PwC در توضیح این گزارش گفت: سال 2022 بدیهی است که سال بسیار چالش برانگیزی برای اقتصاد بریتانیا بوده است، و جای تعجب نیست که این بادهای سرد و مخالف در طول سال 2023 ادامه داشته باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت مسکن در سراسر بریتانیا 8 درصد کاهش یافت، در حالی که انتظار می‌رود فروش در این بخش برای اولین بار در 10 سال اخیر به زیر یک میلیون برسد.

این پیش‌بینی نشان می‌دهد که بریتانیا در مسیر تبدیل شدن به مکانی کمتر شاد برای زندگی است، این کشور با افزایش 20 درصدی طلاق‌ها و رسیدن به تقریبا 140 هزار مورد در انگلیس و ولز مواجه خواهد شد که برابر با 16 شکست ازدواج در هر ساعت است.

این موسسه مشاوره مستقر در لندن با بیان اینکه بیش از 300 هزار کارگر و کارمند بریتانیایی می توانند در سال آینده دوباره به بازار کار بپیوندند، امیدواری ها را افزایش داد.

انتظار می رود این امر باعث کاهش عدم فعالیت اقتصادی و کاهش کمبود کارکنان در بخش‌ بازار کار مهارتی شود.

جیک فینی، دیگر اقتصاددان PwC گفت: با وجود اقتصاد در حال انقباض، بریتانیا همچنان مقصدی جذاب برای کارگران است. در سال 2022، تعداد مهاجرت‌ها در بریتانیا به رکورد 1.1 میلیون نفر رسید و طرح‌های هدفمند (دولت انگلیس) که هدف آنها اوکراینی‌ها، افغان‌ها و ساکنان هنگ کنگ بودند و حدود 140 هزار نفر را به رقم کل اضافه کردند، اجرا شد.

این گزارش همچنین می‌افزاید که افزایش مهاجرت به بریتانیا می تواند 19 میلیارد پوند (تقریباً 23 میلیارد دلار) به اقتصاد این کشور کمک کند و 1 درصد رشد تولید ناخالص داخلی را به همراه داشته باشد.

این شبکه خدمات شغلی پیش‌بینی کرده است که دستمزدهای واقعی (ارزش دستمزد)، که عامل تورم هستند، تا 3 درصد در سال 2022 و 2 درصد دیگر در سال آینده میلادی کاهش خواهند داشت.

 


منبع: https://tn.ai/2827370

تحلیلگران PwC می گویند که بحران هزینه زندگی همچنان ادامه خواهد داشت و نرخ هزینه هفتگی در فروشگاه‌های مواد غذایی به 100 پوند (120 دلار) افزایش می یابد که دو برابر این نرخ در ابتدای قرن است.

انتهای پیام/