کاهش شدید واردات گاز آلمان از روسیه- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

این اتفاق در بحبوحه کاهش قابل توجه صادرات سوخت روسیه به اتحادیه اروپا به‌دلیل تحریم‌ها، انفجارهای ماه سپتامبر در مسیر خطوط لوله گاز نورد استریم روسیه که باعث از کار افتادن این خطوط لوله شد، و اقدامات برلین برای تنوع بخشیدن به عرضه رخ داد.

این کشور همچنین قصد دارد واردات گاز طبیعی مایع (LNG) خود را افزایش دهد. هفته گذشته آلمان اولین پایانه LNG شناور خود را در بندر ویلهلمزهافن در دریای شمال راه‌اندازی کرد و چهار پایانه دیگر نیز در ماه‌های آینده مستقر خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بلومبرگ روز سه‌شنبه به نقل از انجمن صنایع انرژی و آب آلمان (BDEW) گزارش داد که این کشور اتکای خود را به گاز روسیه نسبت به سال گذشته تقریباً به‌میزان دوسوم کاهش داده است.

به‌گفته اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، این پایانه‌ها کمک می‌کند اطمینان حاصل شود که تأمین انرژی آلمان “به خطوط لوله روسیه بستگی ندارد.”، بااین‌حال، انتظار می‌رود تحویل LNG بسیار بیشتر از گاز خط لوله روسیه هزینه داشته باشد.

به‌گفته BDEW، آلمان کاهش عرضه روسیه را با افزایش واردات از هلند، بلژیک و فرانسه جبران کرده است.

بر اساس این گزارش، سهم گاز روسیه در آلمان در سال جاری میلادی از 55 درصد در سال 2021 به حدود 20 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/+


منبع: https://tn.ai/2824973

انتظار می‌رود پایانه‌های برنامه‌ریزی‌شده ظرفیت واردات LNG سالانه این کشور را حداقل به 29.5 میلیارد مترمکعب برساند که تقریباً یک‌سوم تقاضای سالانه گاز 90.5 میلیارد متر‌مکعب است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آلمان در واردات سالانه خود با کمبود 50 میلیارد مترمکعبیِ گاز در نتیجه کاهش عرضه روسیه مواجه است.

بر اساس گزارش انجمن صنایع انرژی و آب آلمان، با این حال، این کشور به‌دلیل آب‌و‌هوای معتدل و کمپین کاهش مصرف توانسته است تقاضای کلی خود را در سال جاری میلادی حدود 15 درصد کاهش دهد.