کاهش 40 هزار تنی مصرف ماهانه روغن/ تولیدکنندگان مجبورند تخفیف بدهند- اخبار کشاورزی – اخبار اقتصادی تسنیم

وی تصریح کرد: در این شرایط شرکت‌ها نیز محصولات خود را مقاطع مختلف بت تخفیف‌های 5 و 10  درصدی به فروش می رسانند اما قیمت این محصول به صورت رسمی کاهش دوباره‌ای نداشته است.

بنابراین گزارش کنگری رئیس اتحادیه بنکداران  نیز در این ارتباط گفت: قیمت‌ها به‌ویژه در کالاهای اساسی برنج و روغن در 4 ماه گذشته کاهش قیمت 15 الی 20 درصدی را تجربه کرده است.

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران بعد از حذف ارز دولتی کالاهای اساسی مصرف روغن 40 هزار تن در ماه کاهش یافته است ادامه داد: میزان مصرف روغن از ماهی 180 هزار تن به 140 هزار رسیده و مردم مصرف خود را مدیریت کرده اند که این امر نیز منجر به تشدید رقابت میان تولید کنندگان شده است.

وی افزود: در حال حاضر بازار نباتی روغن آرام و کاملا رقابتی شده است و مردم در زمان خرید توجه بیشتری به کیفیت و برندهای عرضه کننده این محصولات می‌کنند.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2821424

کنگری افزود: قیمت عمده یک حلب روغن 5کیلویی از 400 هزار تومان به 295 هزار تومان کاهش یافته و قیمت عمده‌فروشی روغن مایع 900گرمی از 68 هزار تومان به حدود 55 تا 56 هزار تومان کاهش یافته است.

مصرف روغن نباتی40 هزار تن در ماه کاهش یافته است

بنابراین گزارش انجمن صنایع روغن نباتی ایران در مرداد ماه سال جاری و بعد از افزایش یکباره قیمت کالاهای اساسی از جمله روغن بعد از حذف ارز 4200 تومانی قیمت محصولات خود را در مرداد ماه 10 درصد کاهش داده بودند.

امیرهوشنگ بیرشک دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: بعد از برداشته شدن ارز دولتی روغن و افزایش قیمت مصوب این محصول برندهای صنایع روغن برای اینکه بتوانند در بازار خود را حفظ و رقابت داشته باشند، قیمت خود را با تخفیف به فروش می رسانند.