کدام رمزارز امسال جان سالم به در برد؟!

کدام رمزارز امسال جان سالم به در برد؟!

با نگاهی به ۱۰ دارایی برتر از نظر ارزش بازار بر اساس داده‌های Crypto Bubbles، بیت‌کوین، اتر، کاردانو و پالیگان همگی به میزان قابل توجهی ریزش کرده‌اند: به ترتیب ۶۵.۱ ، ۶۷.۸ ، ۸۰.۹ و ۶۸.۸ درصد در طول ۱۲ ماه گذشته.

این عملکرد قوی به رغم عدم وجود هیچ خبر قابل توجهی برای شبکه دوج‌کوین یا عاملی برای جهش این رمزارز اتفاق افتاده و همچنین جدا از گمانه‌زنی‌ها در مورد استفاده از دوج‌کوین به عنوان روشی برای پرداخت در توییتر بوده است.

در میان رکود شدید بازار کریپتو در سال ۲۰۲۲، قیمت دوج‌کوین بسیار بهتر از بسیاری از دارایی‌های برتر در بازار حفظ شده است.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به رغم اینکه جامعه شیبا اینو فعالانه روی شبکه L۲، متاورس و بازی‌های بلاکچین کار می‌کند، دوج‌کوین امسال بهتر از این میم‌کوین عمل کرده است.

بر اساس داده‌های CoinGecko، دوج‌کوین با ۱۰.۱ میلیارد دلار هشتمین دارایی رمزنگاری بزرگ از نظر ارزش بازار است، در حالی که شیبا اینو با ۴.۸ میلیارد دلار در رتبه ۱۷ قرار دارد.

به عنوان مقایسه، اتریوم در سال جاری نرخ مصرف انرژی خود را ۹۹ درصد کاهش داد و پروژه‌های لایه ۲ به آن کمک کرد تا مقیاس‌پذیر شود. ظاهرا فاندامنتال‌ها قدرت میم‌کوین‌ها را ندارند.

شیبا اینو در مقایسه با دوج‌کوین

ارقام ITB بر اساس شناسایی میانگین هزینه خرید توکن در کیف پول‌های ردیابی شده آن و مقایسه آن با قیمت فعلی دارایی داده شده است.

شیباریوم یک راه حل مقیاس پذیر لایه ۲ اتریوم است که میزبان پلتفرم متاورس این اکوسیستم، بازی‌ها و یک تبادل غیرمتمرکز خواهد بود.


منبع: https://www.eghtesadonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-206/691493-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D9%85%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%A7%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%AF

با این حال، شیبا اینو ، رقیب دوج‌کوین نیز با وجود تلاش‌های جامعه در سال جاری برای ایجاد یک اکوسیستم تمام عیار متشکل از بازی‌های بلاکچین، توکن‌های غیرقابل تعویض و یک پلتفرم متاورس، با مشکل مواجه شده است.

با این حال، در خبری احتمالا صعودی برای جامعه شیبا اینو، نام مستعار شیتوشی کوساما اشاره کرده که ممکن است مشارکت جدیدی در کارهای مربوط به پروژه Shibarium وجود داشته باشد.

بر اساس گزارش ITB، این توکن در ۱۲ ماه گذشته شاهد افت قیمت ۷۶.۱ درصدی بوده است که در حال حاضر، تنها ۱۴ درصد از هولدرهای آن در سود و ۸۲ درصد در ضرر هستند.

در میان ۱۰ رمزارزی که بهترین عملکرد را داشته‌اند، دوج‌کوین در جایگاه سوم قرار دارد و در سال ۲۰۲۲ تنها افت ۵۸ درصدی را تجربه کرده است. پیش از دوج‌کوین، ریپل و بایننس‌کوین پیشتاز هستند که افت ۵۷.۲ و ۵۳ درصدی را تجربه کردند.

داده‌های Intotheblock (ITB) نیز اطلاعات جالبی را ارائه می‌دهد. اکثریت (۵۴ درصد) هولدرهای دوج‌کوین در حال حاضر در محدوده سبز (سود) و ۴۳ درصد در محدوده قرمز (ضرر) قرار دارند.

کدام رمزارز امسال جان سالم به در برد؟!

با نگاهی به سایر دارایی‌ها، داده‌های ITB نشان می‌دهد که ۴۶ درصد از دارندگان بیت‌کوین و ۴۷ درصد از دارندگان اتریوم در حال حاضر در زمان نگارش این مقاله در محدوده سبز رنگ هستند که نشان می‌دهد این میم‌کوین علی‌رغم سابقه پرنوسان خود عملکرد خوبی داشته است.