یک فعال صنفی: دستکاری اینترنت عمدی است/ پست‌های اینستاگرام ۵۰ درصد کاهش داشته است

۲۲۳۲۲۳


منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1668092/%DB%8C%DA%A9-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84-%D8%B5%D9%86%D9%81%DB%8C-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA-%D8%B9%D9%85%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%BE%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85-%DB%B5%DB%B0

به گزارش دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی در نشست کلاب‌هاوس خبرآنلاین با موضوع تیغ قطعی و کندی اینترنت زیر گلوی کسب و کارهای مجازی با تاکید بر اینکه حجم اختلالات در ماه‌های اخیر افزایش داشته است، گفت: منابع نختلفی برای دریافت امار و ارقام وجود دارد و می‌توان به انها استناد کرد. من گزارش لایف وب را دیدم که صراحتا نشان از وضعیت نامساعد اینستاگرام در ایران دارد.
وی در توضیح این مطلب افزود: تعداد پستهای روزانه اینستاگرام مشخص است و آمارها نشان می‌دهد از برج ۹ پارسال تعداد پست‌های منتشر شده بین ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافته است. حال این کاهش برای چیست؟ کسب و کارهای مردم که تعطیل نشده است، شبکه جایگزینی نیز راه نیفتاده پس وقتی بدون تغییر تعداد پستها کاهش یافته، می توان نتیجه گرفت که دسترسی به این شبکه اجتماعی محدود شده است.
طالبی اضافه کرد: یک روز نمی‌توانید کامنت بگذارید، یک روز نمی‌شود استوری بگذارید، یک روز امکان پست گذاشتن فراهم نیست در حالی که بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار کسب و کار در این بستر ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: برخی دوستان می‌گویند عمدی نیست اما من می‌گویم شما ثابت کنید چرا که دائما قطعی داریم .
این فعال اقتصادی تاکید کرد: آمار و اعداد می‌گوید استفاده از شبکه اجتماعی کاهش یافته است و دائما قطعی داریم. اما گزارش وزیر را نگاه کنید که به نوعی به سخره گرفتن هر باسوادی است. وی به اسپید تست داخلی استناد می‌کند، در حالی که مدیرعامل ایرانسل گفته است بیش از ۸۰ درصد ارتباطات و پهنای باند ما بین‌المللی است اما مسئولان ارتباطات داخلی را به عنوان دستاورد معرفی می‌کنند.
وی اضافه کرد: ما واقعا دیگر از کار کردن در این کشور خسته شده‌ایم. نمی دانیم برای چه باید بجنگیم. نمی‌دانیم کجا می خواهیم برویم. اینقدر دروغ شنیده‌ام که ناراحتم. چطور می شود یک نفر توی روی ما نگاه کند و دروغ بگوید. ما از سال ۱۳۷۹ سایت داریم، از کسانی که ۲۱ سال است فروشگاه اینترنتی دارند بپرسید چرا اینقدر قطعی اینترنت دارند؟
وی با اشاره به اینکه قطعی اینترنت به شکل گسترده‌ای انجام می شود، گفت: این به زیرساخت مربوط نیست؟ پورتها در حال بسته شدن است. دو سرور نمی‌توانند با همدیگر ارتباط بگیرند. این عملا دستکاری است.