۱۲ ترفند برای کاهش هزینه های خورد و خوراک

اگر اینترنتی خرید می‌کنید، به‌راحتی می‌توانید کوپن و کدتخفیف‌های خوبی برای خرید خواربار پیدا کنید و کمی هزینه‌هایتان را کاهش دهید. در صورتی که حضوری از فروشگاه‌ها خرید می‌کنید، از آنها بخواهید شما را از تخفیف‌های فروشگاه مطلع کنند. راهبرد هوشمندانه این است که همیشه فهرستی از مواد غذایی اساسی خود داشته باشید و تخفیف‌ها را بر اساس فهرست‌تان بررسی کنید.

۴. به قیمت‌ واحد کالاها توجه کنید

محصولات کپک‌زده یا فاسدشده قابل‌خوردن نیستند. بنابراین سعی کنید اول از محصولاتی که قبلا خریده‌اید استفاده کنید و محصولات جدید را در کابینت یا یخچال نگهداری کنید و پس از تمام‌شدن محصول قبلی از آنها استفاده کنید. این کار جلوی خراب‌شدن مواد غذایی را می‌گیرد و تا حد زیادی باعث کاهش هزینه‌های شما می‌شود.

۷. به مواد غذایی موجود در منزل توجه کنید

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ در این مقاله، چند راهکار برای کاهش هزینه‌های خورد و خوراک معرفی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

۱. برنامه‌ریزی کنید

برنامه‌ریزی کار پیچیده‌ای نیست، فقط کافی است شروع به نوشتن برنامه غذایی کنید و بر اساس آن، فهرست خرید خواربار را بنویسید. این کار راهبردی عالی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خوردوخوراک است و سبب می‌شود تا حد زیادی از خریدهای ناگهانی و اضافی اجتناب کنید. طبق تحقیقات، خانواده‌ها حدود ۳۰درصد از خوارباری را که می‌خرند دور می‌ریزند. اگر بتوانید برای وعده‌های غذایی خود برنامه مشخصی بنویسید، تا حد زیادی از این نوع اسراف جلوگیری می‌کنید وباعث کاهش هزینه‌های خورد و خوراک  را کاهش می‌دهید.

در این زمینه بخوانید؛

بازار گوشت قرمز

۶. به تاریخ انقضای محصولات توجه کنید

همه ما می‌دانیم که آشپزی در خانه بسیار به‌صرفه است. هزینه مواد اولیه و پخت‌وپز بسیار کمتر از صرف یک وعده غذا در رستوران است. اگر آشپزی بلد نیستید، می‌توانید با دستورالعمل‌های سادهٔ پخت‌وپز شروع کنید و به‌مرور تبدیل به آشپز ماهری شوید. امروزه به‌لطف اینترنت، به‌راحتی می‌توانید به دستورپخت انواع غذاها دسترسی پیدا کنید.

آشپزی

۱۲. نقدی پرداخت کنید

خرید کردن مواد غذایی

۳. دنبال کوپن و کد تخفیف باشید

با تفاله قهوه چیکار کنیم؟ + ۲۰ راه استفاده مجدد از تفاله قهوه

برای کاهش هزینه‌ها گاهی بهتر است دست از وفاداری به فروشگاه همیشگی‌تان بکشید و از جای دیگری خرید کنید. در بعضی فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخفیف‌های خوبی برای محصولات مختلف در نظر می‌گیرند که تا حد زیادی باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.

۱۰. از محصولات خانگی استفاده کنید

با به‌کارگیری راهکارهای ارائه‌شده در این مقاله، می‌توانید خیلی هوشمندانه هزینه‌های خوردوخوراک را کاهش دهید. تا به امروز چند بار به فکر کاهش هزینه‌های خوردوخوراک بوده‌اید؟ آیا راهکارهایی که گفتیم برای شما مفید بودند؟ لطفا تجربیات و نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌ها با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.


منبع: https://www.eghtesadonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-234/675214-%D8%AA%D8%B1%D9%81%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%A7%DA%A9

چجوری تو میوه فروشی میوه خوب و مرغوب تشخیص بدیم؟


۲.مواد غذایی گران را با نمونه‌های مشابه ارزان‌تر جایگزین کنید

مصرف غذاهای خانگی همیشه مخارج شما را کاهش می‌دهد. مثلا می‌توانید سس سالاد را خیلی راحت با مواد موجود در یخچال تهیه کنید و پول زیادی برای خرید سس نپردازید.

۱۱. آشپزی یاد بگیرید

بسیار منطقی و هوشمندانه است که ماهانه تمام خواربارهای اساسی موردنیاز خود را از فروشگاه یا بازار عمده‌فروشان بخرید و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. این کار به‌خصوص برای خانواده‌های پرجمعیت بسیار مفید است.

توصیه متخصصان تغذیه این است که بیشتر میوه و سبزی مصرف کنیم. ممکن است این مواد غذایی گران به نظر برسند، ولی روش‌هایی برای کاهش هزینه‌های آنها وجود دارد. فقط باید هنگام خرید بیشتر حساسیت و دقت به خرج دهید. مثلا با خرید میوه و سبزیجات منجمد، کنسرو‌ی یا خشک‌شده هم هزینه‌ها را کاهش می‌دهید و هم مواد معدنی، ویتامین‌ها، فیبر و آنتی‌اکسیدان موردنیاز خود را تأمین می‌کنید.

چند ترفند برای فریز کردن بادمجان خام

غذاهای سرشار از پروتئین مانند گوشت، مرغ و ماهی بسیار گران هستند. در این شرایط، هوشمندانه‌تر است که قسمتی از پروتئین مصرفی را با پروتئین‌های گیاهی از جمله توفو و لوبیا جایگزین کنیم. این محصولات ارزان‌تر از گوشت هستند.

خرید کردن از فروشگاه زنجیره ای


فرض کنید روزانه غلات صبحانه مصرف می‌کنید؛ در این حالت، خرید بسته‌ای بزرگ‌تر به‌صرفه‌تر است چون هرچند در آن لحظه پول بیشتری می‌دهید، قیمت وزنی آن کمتر از بسته‌های کوچک‌تر است. با توجه‌کردن به قیمت واحد کالاها، می‌توانید تشخیص بدهید کدام مواد غذایی با کدام حجم و بسته‌بندی به‌صرفه‌تر هستند. این کار تا حد زیادی هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

۵. مصرف مواد غذایی پروتئینی را کاهش دهید

گاهی فکر می‌کنیم چیزی برای خوردن در خانه نیست و باید برویم فروشگاه خرید کنیم، ولی بهتر است قبل از رفتن، نگاهی دقیق به کابینت‌ها و یخچال بیندازیم. شاید بتوانیم با ماکارونی و کمی کلم‌ بروکلی فریزشده غذایی خوشمزه درست کنیم. فقط باید کمی خلاق باشیم!

۸. عمده خرید کنید

از لحاظ روان‌شناسی، زمانی که هزینه‌ها را با کارت بانکی پرداخت می‌کنیم، در نهایت پول بیشتری خرج می‌کنیم. بهتر است بودجه‌ای برای خرید مواد غذایی مدنظرتان در نظر بگیرید و آن را نقد کنید و داخل پاکت بگذارید. این‌طوری نمی‌توانید بیشتر از مبلغ تعیین‌شده خرج کنید و هزینه خوردوخوراک را کاهش می‌دهید.

سخن پایانی

خرید کردن تاریخ انقضا

۹. فروشگاه خود را تغییر دهید