بتمن: شوالیه گاتهام

لباسی که اندرو گارفیلد در اولین قسمت این فیلم پوشید از جهات بسیاری قابل ستایش بود، چون تلاش کرده بودند مدل جدیدی طراحی کنند و به تکرار تجربیات قبل قانع لباس بتمن ایرانی نباشند. محصولات بسیاری در وب سایت عجیب تو جیب به عنوان لباس های نمایشی معرفی شده اند. یکی دیگر از تصمیمهای عجیب این سریال، حضور نداشتن دشمنهای معروف مرد عنکبوتی بود که خیلی از هواداران کمیکها را دلسرد کرد. برداشت نولان از بتمن را باید تحسین کرد اما نسخهی جدید هم ویژگیهای مثبتی دارد و مورد توجه قرار گرفته است. بر خلاف آمار بالای بینندگان و نظرات مثبتی که این سریال داشت، شبکهی سیبیاس به خاطر اینکه نمیخواست بهعنوان یک شبکهی مخصوص آثار ابرقهرمانی شناخته شود، ساخت سریال مرد عنکبوتی شگفتانگیز را متوقف کرد. اندرو گارفیلد برای اینکه بتواند نقش مرد عنکبوتی را بهخوبی بازی کند، مدتی به مطالعهی حرکات عنکبوتها پرداخت و سعی کرد تا جایی که ممکن است اعمال و رفتار آنها را یاد بگیرد. حتی هنوز هم وقتی بحث بهترین مرد عنکبوتی سینما پیش میآید، خیلیها معتقدند توبی مگوایر از همه بهتر بوده و کسی نتوانسته جایش را بگیرد. پیتر پارکر برای اینکه در خارج از مرزهای آمریکا شناخته نشود و کسی نفهمد مرد عنکبوتی همزمان با سفر تفریحی او در کشوری دیگر ظاهر شده، از نیک فیوری درخواست کرد که لباسی برایش طراحی کند.

قرار است با هم نگاهی بیندازیم به ۱۲ لباسی که پیتر پارکر در نسخههای سینمایی و تلویزیونی مختلف به تنش کرده و با آن جلو تبهکاران ایستاده است. با ویجیاتو همراه باشید تا نگاهی به این لیست کنیم. اولین نمایش جهانی بتمن در مرکز لینکلن در شهر نیویورک در ۱ مارس ۲۰۲۲ همراه با ۳۵۰ نمایش IMAX پیشرفته در سراسر ایالات متحده برگزار شد. البته با وجود تمام قابلیتهای جذاب این لباس، برخی هواداران انتقاد میکردند که لباس مرد عنکبوتی زیادی متکی به تکنولوژی است، در حالی که خیلی از ویژگیهای موجود در آن قبلا در کمیکهای مرد عنکبوتی حضور داشته. علت اصلی این انتخاب به تأثیری برمیگردد که فیلمهای سم ریمی و توبی مگوایر روی سینما و آثار ابرقهرمانی و مرد عنکبوتی گذاشتند و البته خاطرهای که نسلی از هواداران و سینمادوستان با آن دارند. نقش تارها روی تمام لباس برجسته بود، نشان عنکبوت روی جلو و پشت به خوبی مینشست و طراحی خیرهکنندهای داشت، و چشمهای روی ماسک یکی از بهترین طراحیهای چشم مرد عنکبوتی بود. با توجه به درخشش موسیقیهای قبلی بتمن از دنی الفمن، هانس زیمر و جیمز نیوتن هاوارد، جاکینو مطمئناً چیزهای زیادی برای انجام دادن داشت، اما او توانسته مجموعهای از آهنگهای ترسناک را ارائه دهد که کاملاً منحصر به فرد است.

برای خرید لباس بتمن در اصفهان شما میتوانید از طریق فروشگاه ما به صورت اینترنتی اقدام به ثبت سفارش خود نمایید و این اطمینان را به شما بدهیم که در کمتر از چند روز جدیدترین لباس بتمن را در هر کجای اصفهان باشید دریافت خواهید کرد. برایان در نهایت یک سرم ابرسرباز به خودش تزریق کرد و جو برای مدتی توسط روح پندراگون تسخیر شدهبود، اما یونیون جک همواره یک نیروی اجرایی، بدون قدرت ماورایی، برای دولت بریتانیا بودهاست. ولی این چیزی از ارزشهای لباس گارفیلد کم نمیکند و هنوز بهعنوان یک طراحی جذاب و چشمنواز قابل ستایش است. ولی اگر بیانصاف نباشیم، لحظاتی که به یکباره لباسش را عوض میکرد و به مرد عنکبوتی تبدیل میشد حسابی خندهدار بودند و اگر الان نگاهش کنید لحظات مفرحی برایتان خلق میکند. قیمت آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران را میتوانید در این گزارش مشاهده کنید. لباس بتمن بچه گانه عمدتا در دو رنگ طوسی و مشکی عرضه شده اند. لباس پسرانه طرح بتمن از تنوع رنگی برخوردار نمیباشد و فقط رنگ مشکی برای همین لباس در نظر گرفته شده می باشد که در زمان خرید می توانید همین نکته را هم در نظر بگیرید. ۳- کاغذهای پلیسه شده را از وسط تا نمایید و اهمیت خلاقیت خویش و به کار گیری از چسب، نوارهای پلیسهای رنگ زرد و مشکی را کنار نیز بچسبانید.

وقتی هم که شوماخر سعی کرد کیلمر رو آرام کنه، تا دو هفته باهاش حرف نزد! این فیلم همان جایی بود که نولان همه را متوجه تفاوت خودش کرد. این لباس شباهت زیادی به طراحی بن رایلی داشت که اولین لباس مرد عنکبوتی را در کمیکها کشیده بود؛ لباسی یکسره و آبی رنگ که رویش بلوز بدون آستین و قرمزرنگی پوشیده بود و کمربند و مچبند پرتاب تار هم روی لباس قرار میگرفت. پیتر پارکر در کمیکها تار عنکبوت سنتزی درست میکند و روی مچهایش دستگاههایی میگذارد تا آنها را پرتاب کند، همانطور که در باقی فیلمها دیدیم. درست است که بنمایه و اساس لباس همان چیزهایی است که تونی استارک طراحی کرده بود، ولی تغییرات ظریف و جذابی در آن دیده میشد که حس واقعا خوبی میداد.

شاید توی چشمترین تغییر آن، رنگ سیاهی باشد که به لباس اضافه شده و جای رنگ آبی و همیشگی را گرفته. هر قسمت از مرد عنکبوتیهای جدید حداقل دو لباس تازه به هواداران نشان میدهد که جای خوشحالی دارد. هر بازآفرینی مرد عنکبوتی با خودش لباسهای تازه و طراحیهای جدیدی میآورد که همه را مشتاق نگه میدارد. پیتر پارکر اینجا روی کلاه اسکی عینک محافظ هم تعبیه کرده که با بقیهی لباسش حسابی جور در میآید. شاخصترین نشانه ظاهری که نشان میدهد ریوز تعمدا میخواسته روی تقلیدش از فینچر تاکید کند، همان پیامهای رمزی است که ریدلر از خود در صحنههای جرم به جا میگذاشت و ما را یاد زودیاک فینچر میانداخت. او در این فیلم در نقش یک قاتل سریالی (که شباهتهایی با زودیاک دارد) ایفای نقش میکند. لنزهای روی چشم درخشان بودند و یک ویژگی جالب و جذاب جدید هم داشت که به مرد عنکبوتی اجازه میداد هر وقت میخواهد بازوهایی شبیه پای عنکبوت از پشت سرش در بیاید.

جوکر با دیدن کرونیکل و ورود او، بلافاصله حرف خنده داری گفت و عنوان کرد که انگار کرونیکل همان بتمن است که «سر خود را در فر فرو کرده است». با این حال پس از تلاش ناموفق جوکر برای منفجر کردن او در یک راکت، از دوستش پویزن آیوی معجونی دریافت کرد. سزار رومئو نیز نقش خود را در قالب جوکر بسیار عالی بازی کرده است، بهویژه وقتهایی که خندههای شیطانی جوکر را سر میدهد. سپس او به شهر گاتهام باز میگردد و با پوشیدن لباس خفاش مانند خود به مبارزه با جنایتکاران مشغول میشود. در غیر این صورت، خواهشمند است ترجمهٔ این مقاله را با توجه به متن اصلی و با رعایت سیاست ویرایش، دستور خط فارسی و برابر سازی به زبان فارسی بهبود دهید و سپس این الگو را از بالای صفحه بردارید. کمپانی ژاپنی توئی قراردادی با مارول بسته بود که طی آن حق داشت برای چهار سال از هر شخصیت مارول که دلش میخواست اقتباسی سینمایی و تلویزیونی بسازد. در ادامه صحبت های مقدمه مطلب باید عرض شود که خدا رو شکر باز شخصیت بتمن به علت کاراکتر خاصی که دارد بین قشرهایی که باور ذکر شده را دارند، جایگاه کمتری دارد تا سایر ابرقهرمان ها.

ویژگی جالب دیگری که این لباس داشت، چشمهای مرد عنکبوتی بود که روی ماسک ثابت نبودند و با حالتهای مختلف پیتر پارکر تغییر میکردند که باعث میشد بیننده درکی از حالات چهرهی او داشته باشد. نشان عنکبوت روی لباس، آبی رنگ بود و با ابعاد بزرگی که داشت حسابی به چشم میآمد. پیتر لباس جدیدش را با هدف و دیدگاه خاصی طراحی کرده بود که از دل داستان و مضمون این قسمت میآمد. با این حال فیلم به طور کلی بسیار کسلکننده است. او در موارد چندگانه نخستین تیتان نوجوان استفاده از لباس های مختلفی را انجام می دهد، اما مشخص است که او در حال کار بر روی یک لباس جدید است، بنابراین من فکر می کنم که این امر منصفانه است که بین طراحی طراحی شده و با آخرین نسخه جدیدش 52 لباس (احتمالا توسط Brett Booth طراحی شده است). حس و حال مدرنی داشت و طرح تارهای عنکبوت را جوری روی لباس کشیده بودند که انگار در بافتهایش حل شده و بخشی جدانشدنی از آن است. بر خلاف کمیکها که مچبندهای مخصوص پرتاب تار مرد عنکبوتی جزئی از خود لباس هستند، در اینجا به صورت بخشی مجزا طراحی شده بودند که روی مچهایش قرار میگرفت و ظاهری زننده داشت.

پارچهاش شل و ول بود و نقش تار عنکبوت را با بیسلیقگی روی آن طراحی کرده بودند. اقتباس سینمایی و جدید بتمن به زک اسنایدر (Zack Snyder) یا بن افلک (Ben Affleck) مربوط نبوده و ظاهرا هیچ ارتباطی با DC Extended Universe ندارد. کال-ل از فروپاشی زمینهای جایگزین به زمین جدید جان سالم به در میبرد و شاهد مرگ کن-ال است، و او را متوجه میشود که سوپربوی اشتباه را محکوم کردهاست. برخلاف فیلمهای قبلی بتمن، این فیلم بر مهارتهای کارآگاهی بتمن تمرکز میکند و ریوز آن را بهعنوان «نسخه کارآگاهی و تقریباً نوآورانه از بتمن» توصیف میکند که بر قلب و ذهن شخصیت بیشتر تأکید دارد. هر جوری حساب کنیم، مرد عنکبوتی سم ریمی فیلم مهمی است و توبی مگوایر همیشه جایگاه بالایی در ذهن هواداران این ابرقهرمان خواهد داشت. بیایید برای تنوع بخشی به این مطلب کار جدیدی کنیم. بیشتر از یک وسیله حمل و نقل نظامی یا یک ماشین که به طور خاص برای قهرمانبازی طراحی شده باشد، با یک ماشین شخصیسازی شده واقعی طرف هستیم. آنها یک خانوادهٔ ثروتمند و خیر هستند که در گاتهام سیتی زندگی میکنند. شک نکنید که بدتر هم خواهد شد. با اینکه لباس مرد عنکبوتی ژاپنی آن کمربند مضحک همتای آمریکاییاش را نداشت، ولی همچنان از مشکلات زیادی رنج میبرد و مچبند پرتاب تارش حتی بدتر از آن بود.

و درست مانند تمام داستانهای جنایی بزرگ، هرچه عمیقتر به درون فیلم بخزی، ارتباط آنها با داستان واضحتر میشود. مانند فیلم، در کمیکها هم میدیدیم که تونی استارک این لباس مخصوص و پر از قابلیت را برای پیتر پارکر طراحی میکند و به او میدهد. در این سریال برای اولین بار میدیدیم که پیتر پارکر دستگاه ردیاب مخصوص خودش را طراحی میکرد که شبیه عنکبوت بود. این اولین بار بود که رنگ پسزمینهی خفاش لباس بتمن زرد بود و او از یک شنل تقویتشده استفاده میکرد. بار دیگر مجبوریم به داستان بستنی وانیلی و شکلاتی برگردیم. این لباس سراسر مشکی رنگ که سر و شکل خیلی باحالی دارد، به پیتر کمک کرد تا بدون نگرانی، از مردم و همکلاسیهایش محافظت کند و مردم را نجات دهد. کافی است نگاهی به یکی از تازهترین بازیهای این قهرمان بیندازید که محصول شرکت Insomniac است و حسابی در کنسولهای پلی استیشن غوغا به پا کرد.

کمپانی توئی دو سریال دیگر هم ساخت که در تیتراژشان از مارول یاد میشد ولی به طرز عجیبی هیچ ارتباط و شباهتی با آثار و کمیکهایش نداشتند. اقتباسهای سینمایی که تا پیش از این از مرد عنکبوتی ساخته بودند، یکی از بخشهای اصلی و محبوب این شخصیت را در خودشان نداشتند و آن چیزی نبود جز صحبتهای پیتر پارکر با خودش که در کمیکها به صورت افکارش نمایش داده میشد و در نسخههای سینمایی راهی نبود که بتوانند آن را اجرا کنند. اما انگار خبر نداشتند که در کمیکهای مرد عنکبوتی تعداد زیادی ضدقهرمان نزدیک به واقعیت حضور دارند که میتوانستند از هرکدامشان استفاده کنند. این روزها هم که شایعهی حضور دوبارهی او در سومین قسمت مرد عنکبوتی تام هالند داغ شده و طرفدارانش حسابی هیجان دارند که او را دوباره در قامت مرد عنکبوتی ببینند. سومین مرد عنکبوتی سم ریمی و توبی مگوایر مثل دو قسمت قبلی موفق و محبوب نشد و نتوانست پایانبندی مناسبی برای این سهگانه باشد، ولی هنوز هم ویژگیهای مثبت خودش را دارد و هواداران مرد عنکبوتی از دیدن آن لذت میبرند. این بازی ها و تمرین نقش پذیری به بچه یاری مینماید تا رفتارهای صحیح و نادرست را بشناسد و بتواند در نقش یک شخص مثبت و قهرمان کارهای صحیح را گزینش کند.